شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
327 هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سکونت دارند

۱۴:۱۸ | ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

327 هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سکونت دارند

عصر بازآفرینی: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بازنگری در طرح ها و برنامه های حوزه زمین و مسکن شهرها ضروری و در این رابطه انجام طرح های جامع و نو در پیشبرد این امر مهم است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، علی نبیان در نشست ستاد استانی بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به کمبودات بسیار در حوزه شهری در سیستان و بلوچستان باید تلاش های بیشتری در این حوزه انجام شود .

علی نبیان ادامه داد: توجه به کمبود امکانات شهری و تفاوت این حوزه با سایر مناطق کشور می طلبد تلاش بیشتری در این زمینه در مناطق سیستان و بلوچستان صورت پذیرد .

وی تصریح کرد: با بازدیدی که از مناطق حاشیه ای زاهدان انجام شد حتما مشکلات این مناطق در جلسه وزارت راه و شهرسازی، بررسی و پیگیری می شود.

وی اظهار کرد: ایجاد یک برنامه منسجم و طرح مناسب راهکاری برای سامان دادن به این مساله است .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: این امر تلاش بیشتر شهرداری ها و روی کار آمدن تمام ارگان ها دولتی و غیر دولتی را می طلبد .

پربار شهردار زاهدان هم با اشاره به اینکه 327 هزار نفر در حاشیه شهر سکونت دارند، گفت: این قسمت از شهر نیاز به بازسازی و بهسازی دارد زیرا منازل اینجا در برابر ضعیف‌ترین زلزله هم استقامتی ندارند و در صورتی که اتفاقی بیفتد خسارت جبران ناپذیر خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری طراحی شهر وزارت راه و شهرسازی هم گفت: باید به چرایی مهاجرت ها و ایجاد حاشیه نشینی توجه کرد اینکه چه عواملی سبب می شود این مهاجرت ها شکل گیرد .

فرزانه صادق مالواجرد ادامه داد: خشکسالی، نبود امکانات در مبدا، شغل و در آمد از جمله عواملی است که باعث مهاجرت افراد از روستاها و مناطق کم برخوردار دیگر به حاشیه شهر ها می شود .

وی بیان کرد: طرح و برنامه های ویژه ای در این زمینه با در نظر گرفتن تمام جوانب شهری برای برون رفت از این مساله باید در دستور کار قرار گیرد .

معاون شهرسازی و معماری طراحی شهر وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ساماندهی و قدر دانستن اراضی و زمین های شهری و داشتن برنامه مدون برای آنها در حوزه باز آفرینی شهری بسیار مهم است .

وی تصریح کرد: طرح های آماده سازی مسکن و تامین خدمات از جمله مشکلاتی است که در تمام حاشیه شهری دنیا وجود دارد و منحصر به شهر و منطقه خاصی نیست .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز گفت: 2 میلیون واحد روستایی در کشور مقاوم سازی شده است .

محمدجواد حق شناس ادامه داد: مردم به عنوان ظرفیت های بسیار مهم می توانند نقش موثری در باز آفرینی شهری و روستایی ایفا کنند .

وی بیان کرد: نظارت فنی و دادن تجهیزات برای ساخت بافت های شهری بسیار مهم است بنابراین از تمام ارگانها درخواست می شود در این زمینه ورود کنند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گفت: توسعه شهر نشینی در سالهای اخیر نسبت عکس داشته و هم اینک 75 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند .

پژمان تصریح کرد: مردم به عنوان یکی از ظرفیت های مناسب در این حوزه شناخته می شوند که همکاری آنان در این زمینه بسیار تاثیر گذار است .

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برای اینکه شهری مناسب داشته باشیم باید خودمان دست به کار شده و منتظر کمک از جاهای دیگر نباشیم .

وی ادامه داد: امروزه برای اینکه به شرایط مطلوبی در حوزه شهری برسیم نیاز به همکاری تمام ارگان ها داریم .

پژمان تصریح کرد: در حوزه باز آفرینی شهری نیاز است یک برنامه و طرح مناسبی وجود داشته باشد تا با استفاده از آن از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شویم .

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیران و دعوت از آنان بویژه در حوزه مدرسه سازی در حاشیه شهرها بسیار مهم است و مدیران این امر باید در این زمینه بیشتر کار کنند .

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نباید منحصر به درآمد دولت بود و باید از ظرفیت های درونی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.

نام
نظر شما