شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده در سمنان

۱۲:۰۵ | ۱۳۹۷/۱۲/۰۷

فرماندار سمنان خبر داد:

پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده در سمنان

عصر بازآفرینی: فرماندار سمنان با اشاره به سیاست‌های دولت درباره بافت فرسوده و بازآفرینی شهری، گفت: علی‌رغم مشکلات مالی، تسهیلات احیای بافت فرسوده در سمنان پرداخت می‌شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، سید عباس دانایی صبح سه‌شنبه در نشست بررسی و ارائه راهکار تعدیل بازار مسکن و زمین که به میزبانی فرمانداری سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه سیاست‌های جدی دولت در بازآفرینی شهر و احیای بافت فرسوده سبب اقدامات خوبی در سمنان نیز شده است، ابراز کرد: دولت علیرغم همه مشکلات تسهیلات خوبی را برای این امر در نظر گرفته است.

وی بیان داشت: دولت امکانات و تسهیلاتی  خوبی را برای ساخت مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته که استفاده از این تسهیلات علاوه بر احیای بافت فرسوده، توسعه کسب‌وکار و افزایش اشتغال را نیز به همراه خواهد داشت.

تشکیل کمیته ارزیابی

فرماندار سمنان در ادامه به‌ضرورت برگزاری جلسه را هم‌اندیشی و ارائه راه‌کار مطلوب در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و زمین در سمنان نیز اشاره کرد و گفت: عدم نظارت و بی‌ضابطه بودن در این بخش افزایش قابل‌توجهی در  قیمت مسکن در ماه‌های گذشته در شهر سمنان به همراه داشته است.

دانایی بیان کرد: نسبت به تشکیل کمیته کارشناسی قیمت گذاری منطقه ای زمین در شهرسمنان اقدام خواهد شد و امیدواریم مسئولان ذی ربط در این راستا با ما همکاری بهتری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدایت ساخت و سازها در بافت فرسوده و اعمال تخفیف در صدور پروانه ساختمانی تا ۶۰ درصد برای بافت فرسوده از دیگر تصمیماتی است که در سمنان اخذ شده است، بیان کرد: در سال آتی نیز امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

فرماندار شهرستان سمنان با تاکید بر شناسایی و برخورد جدی با سودجویان و اخلال گران بازار مسکن و زمین، گفت: باید تلاش کنیم تا شرایط برای مردم تسهیل شود.

نام
نظر شما