دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
مردم 53 روستای گلستان درحال مهاجرت هستند

۱۲:۳۷ | ۱۳۹۷/۱۲/۰۹

مردم 53 روستای گلستان درحال مهاجرت هستند

عصر بازآفرینی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: به دلیل بیکاری و مشکلات مختلف هم اینک ساکنان 53 روستای استان در حال مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها هستند.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا،  حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در نشست کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و حاشیه نشینی اظهار داشت: مصوب شده که اجرای طرح های اشتغالزا و توسعه ای در این روستاها در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی در شهرهای استان افزود که باید با ایجاد اشتغال مانع از مهاجرت این روستاییان شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان همچنین با تاکید بر مشخص شدن محدوده شهرهای استان یادآور شد: شهرداری ها موظف هستند محدوده حاشیه شهر را مشخص و مردم را از آن آگاه کنند.

وی تاکید کرد که مردم نیز در خرید و فروش املاک از شهرداری‌ها استعلام بگیرند.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 33نقطه شهری و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.
مدیرکل پیشین دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان پیش از این حاشیه نشینی را از چالش های استان بیان کرده و گفته بود که هم اکنون 16.4 درصد جمعیت گلستان حاشیه نشین هستند که 5.4 درصد بیشتر از متوسط کشوری است.
همچنین پیش از این عضو کمیسیون عمران و نماینده شهرستانهای مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی از شناسایی افزون بر 60 سکونتگاه غیررسمی در استان خبر داده بود.
معاون دادگستری گلستان در ادامه از سند دار شدن املاک دولتی با هدف جلوگیری از دست اندازی سودجویان خبر داد و گفت: تاکنون 24 دستگاه اجرایی استان نقشه املاک و زمین های خود را به اداره ثبت اسناد و املاک اعلام کرده، اما بقیه هنوز اقدامی نکرده اند.
به گفته وی، دستگاه های اجرایی، ملی بودن اعتبار این طرح را از علل کندی حدنگاری زمین های دولتی اعلام کردند و در این کارگروه پیشنهاد شده که استان هم برای این طرح اعتباراتی در نظر بگیرد.

برچسب ها:

گلستان ،حاشیه نشینی 
نام
نظر شما