جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ضعف عملکرد دستگاه های فرهنگی در رفع مشکلات حاشیه نشینی

۱۴:۲۰ | ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

معاون فرماندار شهرستان دماوند مطرح کرد:

ضعف عملکرد دستگاه های فرهنگی در رفع مشکلات حاشیه نشینی

عصر بازآفرینی: معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: عمده مشکل مناطق حاشیه نشین آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که نقش مسئولان در رفع این مهم بی بدیل است اما دستگاه های متولی در این امر ضعیف عمل کردند.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا،  شاهرخ جهانشاهی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات می بایست احصا و بررسی شود، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی متعددی در نقاط حاشیه نشین شاهد هستیم که یکی از مهم ترین آسیب ها بحث اعتیاد است که مبتلا شدن بانوان به آن و کاهش سن اعتیاد از جمله موضوعات مهم این حوزه است.

این مقام مسئول اعتیاد را امری تاثیر گذار بر روی باورها و اعتقادات دانست و ادامه داد: اقدامات فرهنگی مناسب توسط نهاد های متولی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها می بایست انجام شود تا فرهنگ سازی و مقابله با این نوع آسیب ها صورت گیرد.

جهانشاهی با اشاره به بحث طلاق به عنوان یکی دیگر از آسیب ها اضافه کرد: باید آمار دقیقی از میزان طلاق در سطح شهرستان داشته و در صورت وجود نقاط ضعف در این حوزه به دنبال چرایی این موضوع باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تفرجگاه ها و پارک های موجود در سطح شهر بهترین مکان برای برگزاری برنامه های و اقدامات فرهنگی است، بیان کرد: ارتقاء سلامت محیط و مناسب سازی برای استفاده همگان و ارتقاء امنیت باید در دستور کار قرار گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم بحث فرهنگ ترافیک با توجه به تصادفاتی که ممکن است در این ایام شاهد باشیم، از جمله موضوعات حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهر دماوند در ادامه با اشاره به 5 آسیب اجتماعی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و مفاسد اجتماعی، آسیب های اجتماعی مهمی است که می توان این موضوعات را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و مورد بررسی قرار داد.
این مقام مسئول ادامه داد: اگر می خواهیم استراتژی های لازم را در نظر بگیریم باید به صورت تشویقی، پیشگیرانه و یا ایجاد مانع باشد.
وی تاکید کرد:حفظ نظام خانواده و بررسی دلایل آسیب های طلاق می بایست با ارائه راهکارها و تشکیل کمیته های مختلف صورت گیرد و آموزش در این زمینه مورد توجه است.
امام جمعه شهر دماوند با تأکید بر اینکه در مرحله اجرا و هماهنگی، حوزه هنر و رسانه بهترین ابزار در تحقق این مهم است، اضافه کرد: 76 امام جماعت در مدارس شهرستان حضور دارند که در دیگر شهرستان های استان به این صورت نیست و ارتباط حوزه علمیه با مدارس بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم در سال آینده در حوزه فرهنگی و اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشیم.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما