دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
احیای بافت فرسوده در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری

۱۴:۳۸ | ۱۳۹۷/۱۲/۱۵

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

احیای بافت فرسوده در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه تسهیلات ویژه جهت نوسازی و بهسازی محله‌های دارای بافت‌های فرسوده در استان در دستور کار ادارات مربوطه قرار گرفت.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، داریوش حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار و احیای بافت فرسوده چهارمحال و بختیاری از تسریع در روند احیا بافت فرسوده در مناطق مختلف استان در سال جدید خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: در اجرای تکالیف برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی شهری؛ ستاد بازآفرینی پایدار شهری و احیا بافت فرسوده کشور با اختصاص مبلغی بالغ بر 386 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در قالب بودجه عمومی خدمات روبنایی، زیربنایی و توانمندسازی درسال جدید؛ احداث یک هزار و 851 واحد منزل مسکونی در دستور کار این اداره‌کل قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: به‌منظور تامین مالی احیا بافت فرسوده محله‌های هدف تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی منعقد شده است.

حسینی ادامه داد: سقف تامین مالی هزینه‌های طرح مذکور از سوی دولت به میزان 370 میلیارد ریال وجوه اداره شده تسهیلات ساخت مسکن خواهد بود که سهم آورده بخش خصوصی در همین راستا 2 هزار و 52 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه از تسهیلات ویژه این طرح سخن گفت و بیان داشت: درجهت احیا بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تسهیلات 400 میلیون ریالی با نرخ بهره 9درصد در نظر گرفته شده که متقاضیان خانه اولی علاوه براین می‌توانند از تسهیلات ویژه 600 میلیون ریالی با نرخ بهره 6 درصد نیز استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: درسال 98 برمبنای توافق صورت گرفته بین سازمان برنامه بودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی درچارچوب آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار مقرر شده است در270 محله هدف کشور تعداد 100هزار واحد مسکونی احداث شود که سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد یک هزار و 851 واحد است.

برچسب ها:

بازآفرینی 
نام
نظر شما