دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
62 هزار متر زمین دولتی در شهرضا رفع تصرف شد

۱۶:۴۵ | ۱۳۹۸/۰۱/۲۷

62 هزار متر زمین دولتی در شهرضا رفع تصرف شد

عصر بازآفرینی: رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا گفت: تعداد 6 قطعه زمین به مساحت 62 و هزار و 200 متر مربع و به ارزش 12 میلیارد و 440 میلیون ریال در شهرضا رفع تصرف و اعاده به وضع سابق از اراضی دولتی شد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس،  غلامرضا سبزواری  با اشاره به این که شهرستان حدود 250 میلیون متر مربع اراضی دولتی در اختیار دارد که به منظور اجرای طرح های عمرانی در اختیار متقاضیان حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 100 برگ سند مالکیت به  مساحت 500 هزار متر مربع و به ارزش 100 میلیارد ریال اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا با اشاره به واگذاری اراضی دولتی با کاربری صنعتی و کارگاهی و خدمات رفاهی به مساحت 300 هزار متر مربع و به ارزش 9 میلیارد ریال در شهرضا افزود: در این راستا 153 هزار و 200 متر مربع با کاربری مسکونی به ارزش بیش از 76 میلیارد ریال و سایر کاربری‌ها به مساحت 10 هزار متر مربع و به ارزش 2 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده علیه متصرفان و متجاوزان به اراضی دولت و بیت‌المال گفت: در این راستا تعداد 8 پرونده که 3 عدد حقوقی و 5 عدد کیفری و به مساحت 300 هزار متر مربع و به ارزش 90 میلیارد ریال تشکیل شد.

سبزواری با اشاره به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق از اراضی دولتی به تعداد 6 قطعه زمین و به مساحت 62 و هزار و 200 متر مربع و به ارزش 12 میلیارد و 440 میلیون ریال، بیان کرد: سرکشی، مراقبت و حفاظت از اراضی به صورت مستمر و شبانه‌روزی توسط عوامل یگان حفاظت از اراضی انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا با اشاره به باز آفرینی شهری در شهرستان شهرضا تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که در سطح کلان کشور حائز اهمیت است مبحث باز آفرینی شهری است که در دولت تدبیر و امید به صورت ویژه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان شهرضا 350 هکتار بافت فرسوده و 6 سکونت‌گاه غیررسمی با مساحتی حدود 263.4 هکتار وجود دارد که فعالیت‌هایی در راستای ارتقاء و توانمندسازی آن انجام شده است.

سبزواری با اشاره به احداث مجموعه ورزشی در محله حکیم قشقایی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال با همکاری اداره ورزش و جوانان اضافه کرد: حذف لامپ‌های رشته‌ای و جایگزینی لامپ‌های ال.ایی.دی در 6 سکونت‌گاه غیررسمی شهرستان با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال با همکاری شرکت برق شهرستان شهرضا انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا خاطرنشان کرد: پیگیری احداث یک باب مجموعه آموزشی ورزشی با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس در محله شهید چاووشی که کلنگ‌زنی آن با حضور معاون وزیر و انجام شد و مناقصه و تعیین پیمانکار در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری مرمت بازار سرپوشیده راسته آهنگران با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال گفت: مناقصه بازار برگزار و پیمانکار مشخص شده و در روزهای آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

سبزواری با اشاره به پیگیری تملک کارخانه نوین در بافت ناکارآمد شهری به عنوان یک میراث معماری فوق‌العاده و با ارزش بیان کرد: جلسات کمیته احصای مشکلات کارخانه نوین شروع شده و در صورت حل موانع کارخانه تملک می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا با اشاره به پیگیری اختصاص آسفالت به منظور مرمت و بازسازی معابر بافت فرسوده شهرستان شهرضا اظهار داشت: تکمیل پروژه 6 خطه شدن محور شهرضا به اصفهان و برعکس به طول 10 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل پروژه 4 خطه شدن محور شهرضا به مبارکه به طول 15 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال گفت: پروژه شش خط شدن محور شهرضا به اصفهان و محور شهرضا به مبارکه به منظور روکش آسفالت تحویل اداره راهداری شده است.

سبزواری با اشاره به احداث راه روستایی هونجان به گرموک به طول10 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال بیان کرد: تقاطع میدان بسیج که یکی از پروژه‌های مسکوت مانده از سنوات قبل است با پیگیری‌های نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته و مناقصه آن با اعتباری حدود 300 میلیارد ریال برگزار و پیمانکار آن مشخص شده و در حال تجهیز کارگاه در کمربندی است و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما