ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ارزش آفرینی در مناطق کم‌برخوردار بازآفرینی شهری است

۱۵:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۲/۰۲

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

ارزش آفرینی در مناطق کم‌برخوردار بازآفرینی شهری است

عصر بازآفرینی: تهیه طرح‌های مطالعاتی، اجرای پروژه‌های ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده، تشکیل جلسات‌ ستادبازآفرینی و تدوین برنامه اقدام مشترک از مهمترین اقدامات انجام یافته در حوزه بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی است.

به گزارش عصر بازآفرینی ، جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های ساماندهی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران در مدرسه تاریخی هدایت ارومیه برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر شرح اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری در خصوص مسائل طرح‌های انتقال و ساماندهی پادگان ارومیه، مطالعات بافت‌های فرسوده، ساماندهی مساکن زیرکوهی شهر ماکو، طرح میدان امام خمینی (ره)، پروژه مسکونی و تجاری شهید اسرافیلی و مجتمع مسکونی شهید باهنر بحث و تصمیم‌گیری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بر امکان‌سنجی همه‌جانبه طرح‌های بازآفرینی از سوی توسعه گران تاکید کرد و گفت: روند اجرای برنامه جامع بازآفرینی شهری باید شفاف و روشن برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

سید محمد پژمان با اشاره به ضرورت بهسازی و نوسازی در بافت‌های ناکارآمد، تصریح کرد: رویکرد اصلی بازآفرینی شهری بر انجام اقدامات موردی است که محرک توسعه و اصلاح در بافت های ناکارآمد باشند .

وی با بیان اینکه رعایت توازن در شهر به عنوان یک اصل مهم شناخته شده است، اظهار کرد: در کلیه مناطق شهر منوط به متعادل سازی و بهسازی بافت های ناکارآمد است .

پژمان یادآور شد: رویکرد ارزش آفرینی در مناطق کم‌برخوردار شهری و هسته مرکزی برنامه بازآفرینی شهری محسوب می شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما