شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
آغاز پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده

۱۵:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۲/۰۸

/گزارش خبری/

آغاز پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده

عصر بازآفرینی: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده استان فارس آغاز شد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: از امروز یکشنبه ۸ اردیبهشت تسهیلات با سود ۹ درصد به ازای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرستان‌های استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.


علی کمالی افزود: میزان این تسهیلات به ازای هر واحد در شهر شیراز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان است.


وی با بیان اینکه پیش از این نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۸ درصد بود، تصریح کرد: در حال حاضر این نرخ سود به نصف کاهش یافته است.


مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس اعلام کرد: در مرحله اول پذیرش که ۳۰ خرداد مهلت دارد متقاضیان برای دریافت معرفی نامه باید به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.


کمالی مدت زمان باز پرداخت این تسهیلات را ۱۰ ساله اعلام و تصریح کرد: به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی هیچ سقفی وجود ندارد.


وی ادامه داد: این تسهیلات در طول مدت ساخت واحد مسکونی به متقاضی پرداخت می‌شود و محاسبه زمان ساخت نیز براساس تعداد واحد انجام می‌شود به طوری که برای ۳۰ واحد حداکثر ۳۰ ماه زمان ساخت در نظر گرفته می‌شود.


مدیرامورشعب بانک مسکن استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان دارد مبلغ تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی کفایت نکند، بانک مسکنتسهیلات مکملی را در نظر گرفته که براساس آن به سازنده حرفه‌ای ۳۰ میلیون تومان و به سازندگان حرفه‌ای که براساس فناوری‌های نوین فرایند ساخت را دنبال کنند، ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌کند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما