چهارشنبه 13 تير 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بازآفرینی محله های قم به 10 سال زمان نیاز دارد

۱۶:۰۱ | ۱۳۹۸/۰۲/۱۵

معاون استاندار قم:

بازآفرینی محله های قم به 10 سال زمان نیاز دارد

عصر بازآفرینی: معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که مساله بازآفرینی شهری، مربوط و محدود به دولت و زمان خاصی نیست، گفت: بازآفرینی محله های هدف شهر به حدود 10 تا 12 سال زمان نیاز دارد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، محسن بهشتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان در طرح های بازآفرینی شهری نقش خود را به دستگاه های بهره بردار تفویض کرده است و در واقع نقش ناظر عالیه را ایفا می کند.
وی ادامه داد: بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفته است و از اهداف آن می توان به برگرداندن ارزش های واقعی اجتماع محله، ماندگاری جمعیت بومی در محله ها و ارتقای زیست ساکنان اشاره کرد.
وی افزود: برای نیل به این هدف، استفاده حداکثری از ظرفیت محله ها و مشارکت اهالی در ساماندهی آن ضروری و مهم تلقی می شود.
بهشتی گفت: هم مدیران استان از مدیران عالی کشور و هم اهالی محله ها از مدیران قم درخواست های خود را در زمینه بازآفرینی شهری مطالبه نمایند تا بتوان هرچه سریع تر نسبت به تحقق اهداف آن اقدام کرد و شاهد حل مشکلات حوزه شهری قم باشیم.

44 طرح بازآفرینی شهری در قم تعریف شده است
مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدام ها و عملکرد ستاد بازآفرینی در سال 97، ابراز امیدواری کرد: در سال 98 اقدام های اساسی در 2 حوزه عمران و کالبد شهری و حوزه اجتماعی در راستای هدف بازآفرینی شهری صورت پذیرد و این امر با مشارکت فعالانه اعضای ستاد، قابل دستیابی خواهد بود.
حسن صبوری در خصوص ابلاغ موافقت نامه تبصره 18 بازآفرینی شهری افزود: براساس این موافقت نامه، 44 طرح شهری با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد ریال تعریف شده است که باید در سال 1398 عملیاتی شود.
وی ادامه داد: این طرح ها به طور عمده به محله های آذر، دروازه قلعه، امامزاده ابراهیم، دروازه ری، نوبهار، بازار، خاکفرج، شهرک فاطمیه، قلعه کامکار و غیره در قالب سه نوع بافت ناکارآمد میانی، تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی و با احداث مدرسه، احداث مراکز بهداشتی درمانی، احداث کلانتری، احداث خانه محله، سالن ورزشی، توانمندسازی در راستای مهارت آموزی ساکنان و غیره اختصاص یافته است.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم در پایان گفت: در انجام 44 طرح مصوب موافقت نامه، اداره کل راه و شهرسازی استان نقش ناظر عالیه را ایفا می کند و در اجرای هر طرح بنا به ماهیت آن، باید دستگاه های بهره دار به عنوان مجری ورود داشته باشند.
مساحت کل شهر قم 12 هزار و 900 هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می باشد و حدود 65 درصد جمعیت قم درآن ساکن هستند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما