دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بسته تشویقی بافت فرسوده ارائه شد

۱۵:۲۳ | ۱۳۹۸/۰۲/۲۲

معاون شهردار تهران:

بسته تشویقی بافت فرسوده ارائه شد

عصر بازآفرینی: معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از ارائه بسته تشویقی بافت فرسوده به ‌منظور تسهیل نوسازی محلات با بافت فرسوده، رونق ساخت‌ و ساز و ارتقاء سطح تاب‌آوری این محلات خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه در قالب این بسته تخفیف عوارض ساخت‌ و ساز در بافت‌های فرسوده برای سال جاری نیز تمدید شده‌ اظهارداشت: بر این اساس افرادی که در بافت فرسوده اقدام به نوسازی واحد مسکونی کنند، عوارضی برای ساخت‌وساز نمی‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تخفیف 50 درصدی عوارض برای اماکن خارج از راسته تجاری تا 20 درصد مساحت زمین و حداکثر تا 50 مترمربع لحاظ می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به اینکه در ضوابط و مقررات نیز تخفیف‌های خاصی در بافت فرسوده در نظر گرفته شده گفت: در این زمینه مشکلی وجود داشت که با کمک شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط سهل گیرانه تر لحاظ شد.
وی با بیان اینکه امسال تخفیفات ویژه ای به بخش مالیات نقل ‌و انتقال اختصاص داده می شود افزود: مالیات نقل ‌و انتقال بر مبنای عدد تعیین شده در دفترچه ارزش معاملاتی است.
گلپایگانی یادآور شد: با پیگیری نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیته تهیه دفترچه ارزش معاملاتی املاک، مقرر شد تخفیف 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شود که تحقق آن می‌تواند موجب تحول و رونق شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما