شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بافت فرسوده باقرشهر تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود

۱۵:۵۲ | ۱۳۹۸/۰۲/۲۳

شهردار باقرشهر:

بافت فرسوده باقرشهر تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود

عصر بازآفرینی: شهردار باقرشهر گفت: 81 هکتار از محدوده 500 هکتار بافت شهری باقرشهر فرسوده است که تا پایان امسال تعین تکلیف و ساماندهی می شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، علیرضا ناصری پور اظهار داشت: ساماندهی این بافت فرسوده با همکاری اداره راه و شهرسازی انجام می شود و تاکنون نیز مشاور این طرح انتخاب و پس از بررسی اجرایی می شود.


وی تجمیع پلاک های فرسوده را از اولویت های ساماندهی بیان کرد و افزود: شهروندانی که پلاک های فرسوده خود را تجمیع کنند از بسته های تشویقی شهرداری نیز برخوردار می شوند و به 300 متر زمین 360 درصد تراکم داده می شود.


شهردار باقرشهر عنوان کرد: در صورتی که پنج پلاک بافت فرسوده 60 متری با یکدیگر تجمیع شوند، مجوز ساخت 6 طبقه با 50 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.


وی ادامه داد: باقرشهر به دلیل فرسودگی کالبدی، عدم برخورداری مناسب از دسترسی تاسیسات، خدمات و زیرساخت های شهری آسیب پذیر است و از ارزش مکانی، محیطی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیست.


وی یادآور شد: کوچه های یک متری که در حال حاضر در بافت فرسوده باقرشهر وجود دارد در مواقع بحرانی مانند آتش سوزی و زلزله بسیار آسیب پذیر است.


ناصری پور اصلی ترین مشکل احیا نشدن بافت فرسوده در باقرشهر را فقر مالکان دانست و یادآور شد: صاحبان خانه ها بافت فرسوده باقرشهر از قشر ضعیف و آسیب پذیر هستند که توان ساخت مسکن را ندارند.


باقرشهر با مساحت 500 هکتار یکی از شهرهای کلان شهر تهران است که در محور ارتباطی تهران ـ قم و در حوزه سرزمینی شهرستان ری واقع شده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما