جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اجرای 5 طرح بازآفرینی شهری در سردشت

۱۵:۱۴ | ۱۳۹۸/۰۲/۲۴

/گزارش خبری/

اجرای 5 طرح بازآفرینی شهری در سردشت

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پنج طرح بازآفرینی شهری با محوریت ساماندهی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد، تولید مسکن و ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف شهرستان سردشت اجرا می‌شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، ابراهیم مبارک قدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح ها 65 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: جمع‌آوری آب‌های سطحی، بهسازی معابر شهری، احداث فضای آموزشی به مساحت یکهزار و 6٠٠ مترمربع، احداث سالن ورزشی و ساخت بوستان شهری این طرح ها را شامل می شود.
وی بیان کرد: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق اجرا می شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.
وی اظهار داشت: توانمندسازی محلات هدف، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله های مورد نظر بازآفرینی شهری از دیگر اهداف این طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: مطالعات عملیات راهسازی جاده سردشت به بوکان نیز به پایان رسیده و عملیات اجرایی این طرح با توجه به تامین اعتبار به زودی آغاز می شود.
مبارک قدم گفت: طرح‌های احداث مجتمع اداری وزینه، یادمان مصدومان شیمیایی، کتابخانه عمومی و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سردشت از جمله طرح‌های ساخت ساختمان‌ و بناهای عمومی است که با نظارت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شوند.
وی تاکید کرد: طرح جامع شهرستان سردشت نیز با چشم‌انداز ١٠ ساله در مرحله تدوین الگوی توسعه قرار دارد.
اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از 19 بهمن سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که یکهزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما