يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
نقش کلیدی آستان قدس در بازآفرینی حاشیه شهر مشهد

۱۶:۴۵ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۱

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نقش کلیدی آستان قدس در بازآفرینی حاشیه شهر مشهد

عصر بازآفرینی: معاون وزیر راه و شهرسازی از نقش تعیین کننده آستان قدس در بازآفرینی بافت های فرسوده شهر مشهد خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی،  مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه راهبردی مدیریت ظرفیت ها و منابع مشترک برای بازآفرینی شهری مشهد مقدس، بر ضرورت تسریع در نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد، تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از ساکنان محلات هدف بازآفرینی در مشهد فاقد مالکیت هستند باید با در نظر گرفتن حداکثر تسهیلات زمینه برای تسریع در نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد فراهم شود.

سید محمد پژمان با اشاره به اینکه در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر مشهد مقدس در گذشته بحث های مفصلی با نهادهای ذیربط ازجمله مدیریت شهری، آستان قدس رضوی و اداره کل مسکن و شهرسازی انجام‌شده است، اظهار کرد: موضوع بازآفرینی شهری پیچیدگی‌های زیادی را در خود دارد و برای تحقق، مستلزم جدیت در پیگیری است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد باید همواره توقعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم و مسائل حقوقی را مدنظر داشت، افزود: بسیاری از ساکنان این محدوده ها فاقد مالکیت هستند و از دید موقوفه، این افراد متصرف محسوب می‌شوند که در حال حاضر قائل شدن حقی برای این ساکنان و پیش‌بینی تمهیداتی برای آن‌ها در جلسه ای که با مسئولان استانی برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت.  

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی تمام نقاط و محدوده های شهری به یک باره امکان پذیر نیست، بیان کرد: اختیارات لازم به هیأت اجرایی نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری که برای مشهد و استان خراسان رضوی  تعریف کرده ایم داده شده است تا در راستای پیشبرد اهداف بازآفرینی با سرعت تلاش و محدوده و محله مشخصی را برای فعالیت خود مشخص کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به اینکه ما باید از وضع و حال ساکنان محلات هدف بازآفرینی آگاهی داشته باشیم، تصریح کرد: گروه‌های تسهیلگری که می‌خواهند در تعامل با مردم باشند، باید در جهت اعتمادسازی و آماده کردن مردم برای همراهی در موضوع بازآفرینی گام بردارند و همچنین باید تقاضاها، تمایلات و مطالبات آن‌ها را استخراج کنند.

پژمان افزود: مشاور شهرسازی و معماری نیز باید حضورداشته باشد تا وارد عمل شود و اختیارات و تمایلات و تقاضاها را شناسایی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آستان قدس رضوی دستگاهی تعیین‌کننده در زمینه بازآفرینی شهری است، گفت: افراد زیادی اقدام به ساخت و ساز در اراضی موقوفه آستان قدس رضوی کرده‌اند، بنابراین آستان قدس رضوی می‌تواند با کمک و مساعدت به اقشار محروم در این مناطق حداکثر تسهیلات را برای آن‌ها منظور کند تا شاهد تسریع در نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد باشیم.

وی در پایان با اشاره به جدیت و پیگیری شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری در خصوص بازآفرینی شهری، بیان کرد: باید فرصت پیش‌آمده برای بهبودی و دگرگونی وضعیت زندگی ساکنان این محلات هدف بازآفرینی را مغتنم بشماریم و دولت نیز با توجه به آمادگی کاملی که دارد، تمام امکانات و بضاعت خود را برای تحقق این امر مهم، اختصاص می دهد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما