سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
2 طرح وزارت برای بازگشت رونق به بازار مسکن

۱۶:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۱

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه گفت:

2 طرح وزارت برای بازگشت رونق به بازار مسکن

عصر بازآفرینی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از آنچه هزینه اعتبارات تخصیصی به طرح بازآفرینی شهری در محل آسفالت معابر می‌خواند انتقاد کرد و گفت: طرح‌های اقدام ملی و بازآفرینی شهری می‌تواند رونق را به بازار ساخت و ساز برگرداند.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا،  مهدی عبوری در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان سمنان از طرح بازآفرینی شهری و طرح اقدام ملی به عنوان دو طرح مهم در حوزه مسکن نام برد واظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری می‌تواند موجب رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده شهرهای تاریخی همچون سمنان شود.


وی با بیان اینکه منابع مالی خوبی برای این طرح پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات تخصیصی به طرح بازآفرینی شهری امسال به استان‌ها ابلاغ شد اما متاسفانه به دلیل عدم اشراف با طرح بازآفرینی این اعتبارات صرف کارهای دیگری از جمله آسفالت خیابان‌ها و معابر شد که این رویه همخوانی با طرح بازآفرینی ندارد.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خواست طرح بازآفرینی شهری را به طور ویژه دنبال و اجرایی کنند.

پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود؟

وی با اشاره به برخی سیاست‌های وزارت متبوع خود در حوزه مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن که از دغدغه‌های جدی مردم است برنامه‌های متنوعی برای سال 98 دارد که با اجرای آنها می‌کوشد که حسب تاکیدات رهبری انقلاب، رونق را به این بخش مهم بازگرداند.

عبوری از برنامه‌ریزی برای تعیین‌تکلیف باقیمانده واحدهای مسکن مهر خبر داد و افزود: در همین راستا امسال 500 هزار واحد مسکن مهر کشور تعیین‌تکلیف و تکمیل می‌شوند و تلاش می‌کنیم پرونده مسکن مهر را تا پایان سال ببندیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح موسوم به "اقدام ملی" خبر داد و اضافه کرد: در قالب این طرح قرار است که امسال بیش از 400 هزار واحد مسکونی احداث و تحویل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی می‌تواند به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد کمک کند افزود: طرح بازآفرینی شهری نیز می‌تواند در مناطق و بافت‌های فرسوده به رونق بازار مسکن کمک شایانی کند.

آسیب به 7000دهنه از پل‌های کشور در بارش‌های سیل‌آسای امسال

وی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها نام برد و گفت: در برخی استان‌ها این وزارتخانه 10 مدیرکل در حوزه راه و شهرسازی دارد.

عبوری با بیان اینکه این گستردگی مسوولیت همکاران ما را بیشتر می‌کند ادامه داد: ایجاد رونق در ساخت و ساز یکی از اهداف اساسی ما در سال‌جاری است و برای تحقق این مهم باید ادارات راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و سازمان‌های مردم‌نهادی همچون انبوه‌سازان دست به دست همدیگر داده و در تعامل با هم بستر را برای بازگشت رونق به این بخش فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار کمک نمایندگان مجلس به دستگاه‌های زیربنایی همچون راه و شهرسازی شد و گفت: این وزارتخانه برای توفیق در ماموریت‌های خود در این شرایط نیازمند همراهی ویژه نمایندگان است.

وی با بیان اینکه سیل‌های امسال خسارات زیادی به زیرساخت‌های این وزارتخانه وارد کرد افزود: در جریان سیل‌های امسال 14 هزار کیلومتر از راه‌های کشور آسیب دید.

وی از آسیب به 7000دهنه از پل‌های کشور در بارش‌های سیل‌آسای امسال خبر داد و افزود: زیرساخت‌های ما در جریان این بارش‌ها بیش از 4000 میلیارد تومان آسیب دیده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما