شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
چند مالکی بودن خانه‌های فرسوده در اردستان

۱۶:۲۷ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۲

چند مالکی بودن خانه‌های فرسوده در اردستان

عصر بازآفرینی: شهردار اردستان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ مورد خانه، خرابه و دیوار فرسوده را تخریب کرده ایم و شهرداری به طور جدی وارد مقوله بافت فرسوده شهری اردستان شده است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از اسناا، محسن حیدری، اظهار کرد: با وجود تمام فعالیت‌هایی که در واحد آتش‌نشانی اردستان می‌شود هنوز آتش‌نشانی اردستان آن جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است. امروز سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ماشین آتش‌نشانی به دهیاری‌ها تحویل می‌دهد ولی در اردستان کسی دنبال آن نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از بافت‌های فرسوده در اردستان واقع شده باید تلاش کنیم تا به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مورد نظر در زمینه احیای بافت‌های فرسوده دست یابیم. اردستان از جمله شهرهایی است که با توجه به قدمت و پیشینه خود از بافت فرسوده و قدیمی قابل توجهی برخوردار است.

شهردار اردستان با بیان اینکه حدود شش هزار مترمربع خرابه و خانه‌های قدیمی فرسوده در بیست نقطه اردستان وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ مورد خانه، خرابه و دیوار فرسوده را تخریب کرده ایم و شهرداری به طور جدی وارد مقوله بافت فرسوده شهری اردستان شده است.

حیدری با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلی که در موضوع مخروبه‌ها وجود دارد این است که خانه‌ها چند مالکی هستند و یا صاحبان آن در منطقه حضور ندارند، خاطرنشان کرد: اگر خود مالکان پیش‌قدم شوند برای شهرداری بسیار راحت‌تر است تا به این موضع رسیدگی کند.

وی به احداث شش پارک محله‌ای در نقاط مختلف اردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استارت این مجموعه‌ها زده شده و هر کدام حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پارک بزرگ پردیسان که بیشتر خانوادگی و مخصوص بانوان است با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است که نیازمند ورود بخش خصوصی است.

شهردار اردستان با بیان اینکه شهرداری در گذشته هیچ برنامه‌ای برای درآمدزایی نداشته است، گفت: بسیاری از املاک شهرداری در داخل شهر مغفول مانده که در تلاش هستیم در بخش‌های اصناف، نوسازی و معاینه فنی بخش "سی ان جی" برای شهرداری درآمدزایی کنیم.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما