شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
عزم ملی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای شهر زاهدان

۱۲:۱۴ | ۱۳۹۸/۰۳/۳۰

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد:

عزم ملی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای شهر زاهدان

عصر بازآفرینی: معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عزم ملی و استانی خوبی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده که با همکاری همه به ویژه مردم سرانجام خوبی خواهد داشت.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، محمدجواد حق شناس در نشست باز آفرینی پایدار شهری شهرستان زاهدان افزود: امکانات بسیاری از طریق دولت برای رفع مشکل زیر بنایی، اعطای کمک‌های بلا عوض و تسهیلات بانکی و مواردی دیگر از جمله برنامه‌هایی است که برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشینی شهر زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زاهدان بعد از مشهد دومین مرکز استان حاشیه نشین کشور محسوب می شود، گفت: حاشیه نشینی یکی از تهدیدات مهم چند دهه اخیر در حوزه شهری است .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: مسائل اقلیمی و جغرافیایی، خشکسالی، بیکاری و مواردی از این دست سبب شده امروزه در شهرهای بزرگ چون زاهدان شاهد رشد حاشیه نشینی و مشکلات این معضل باشیم .

وی ادامه داد: حاشیه نشینی در شهر زاهدان دارای مشکلات بسیاری چون آب، نبود زیربنای مناسب، مشکلات فرهنگی، سند املاک و مواردی از این دست است که باید به سرعت برطرف شود .

حق شناس گفت: راه حل های محلی و منطقه‌ای و استفاده از نظر بزرگان و مردم در برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای مهم است و شعار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این مبناست که کاری به نتیجه خواهد رسید که توسط خود مردم انجام شود .
وی شروع برنامه را براساس فاز بندی‌های مختلف دانست و افزود: طرح جامع و طرح تفصیلی منطبق با وضعیت موجود انجام شده و همچنان ادامه دارد و مشکلی وجود ندارد و هرچه سریع‌تر مشارکت افراد محلی و مردم صورت گیرد طرح نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت .

برچسب ها:

 
نام
نظر شما