ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
سکونت ۴۰ درصد جمعیت شهر قدس در بافت فرسوده

۱۶:۲۰ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۵

سکونت ۴۰ درصد جمعیت شهر قدس در بافت فرسوده

عصر بازآفرینی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ۴۰ درصد جمعیت شهر قدس در بافت فرسوده سکونت دارند.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، محمد تقی زاده صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون ماده ۵ طی سخنانی اظهار داشت: تراکم بالای جمعیت و وجود سکونت گاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های استان تهران مبحث بازآفرینی بافت فرسوده را بیش از پیش از ضروری می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استانداری موضوع بازآفرینی است گفت: البته شهرستان‌های قدس و بهارستان از پرتراکم ترین شهرستان‌های استان هستند و در خصوص بهسازی و نوسازی بافت شهر قدس که ۲۶۸ هکتار است و شامل ۱۰ درصد مساحت این شهر است و تراکم نفر در هکتار در بافت فرسوده شهر قدس ۸۲۲ نفر است و این آمار در نوع خود زیاد است.

تقی زاده افزود: در حال حاضر تنها طرح بازآفرینی در ۵ شهر چهاردانگه، اسلامشهر، قرچک، گلستان و ورامین از ۴۲ شهر استان تهران مصوب شده است و در این خصوص از برنامه عقب هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: ۴۰ درصد جمعیت شهر قدس در بافت فرسوده سکونت دارند و این مهم‌ترین تفاوت بافت فرسوده شهر قدس با سایر شهرهای استان تهران است. و البته تدقیق بافت فرسوده شهر قدس در بعضی نقاط این شهر به صورت لکه‌ای است و این مورد نوع برنامه ریزی برای بازآفرینی بافت فرسوده این شهر را کمی دشوار می‌کند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما