جمعه 21 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پرداخت تسهیلات بازآفرینی به ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری

۱۷:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۵

/گزارش خبری/

پرداخت تسهیلات بازآفرینی به ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری

عصر بازآفرینی: معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: به ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری در استان تسهیلات بازآفرینی پرداخت می‌شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، عبدالرضا غفوری از وجود ۲۰۸۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خبر داد و اظهار داشت: به ساکنان این بافت ها تسهیلات بازآفرینی پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات برای شهر کرمانشاه ۶۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان ۵۰ میلیون تومان است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان داشت: برای دریافت تسهیلات، ساکنان باید پروانه معتبر برای بازآفرینی را اخذ کرده باشند و این واحدها در محدوده های هدف که همان بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است، واقع شده باشد.

وی با بیان اینکه دریافت این تسهیلات بدون سپرده گذاری قبلی است، گفت: علاوه بر این تسهیلات ساخت، یک تسهیلات ودیعه مسکن نیز برای ساکنان بافت در نظر گرفته شده که طی دوران ساخت بتوانند از این تسهیلات ودیه مسکن استفاده کنند.

غفوری میزان این تسهیلات را در کرمانشاه ۲۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون اعلام کرد.

وی در خصوص بازپرداخت این تسهیلات نیز گفت: بازپرداخت برای تسهیلات ساخت به دو شکل است، که در قالب این تسهیلات یک ۵۰ میلیون تومان داریم که ۵۰ درصد آن از منابع داخلی و ۵۰ درصد از محل صندوق توسعه است که پس از دوران مشارکت که حداکثر ۳۰ ماه است باید ۵۰ درصد آن با نرخ ۹ درصد باید تسویه حساب شود و ۵۰ درصد باقی مانده به اضافه ۱۰ میلیون تومان که بانک همزمان با ۵۰ میلیون تومان مذکور از محل منابع داخلی پرداخت کرده است، تا سقف ۱۰ سال با سود ۱۸ درصد و براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تقسیط می شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در خصوص بازپرداخت تسهیلات ودیه نیز گفت: تسهیلات ودیه نیز حداکثر ۳۰ ماهه و با نرخ ۹ درصد باید بازپرداخت شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما