شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
۳۹۲ هکتار بافت فرسوده در خوی  وجود دارد

۱۶:۲۸ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۶

۳۹۲ هکتار بافت فرسوده در خوی وجود دارد

عصر بازآفرینی: شهردار خوی از افزایش ۶۸ درصدی صدور پروانه های ساخت در سه ماهه اول سال جاری دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا،  محرم اکبرزاده منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: صدور پروانه های ساخت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل از افزایش ۶۸ درصدی برخوردار است .

اکبرزاده با اشاره به اولویت شهرداری به احیا و بهسازی بافت های فرسوده تصریح کرد: شهر خوی دارای ۳۹۲هکتار بافت فرسوده مصوب بوده که با تسهیل سازی لازم شاهد افزایش خوبی در حوزه پروانه ساختمانی در بافت فرسوده بودیم و در سال جاری نیز این روند با توجه به حمایت شورای اسلامی شهر و تصویب تعرفه های متناسب با مناطق شهری و اعمال تخفیف عوارض صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده ادامه خواهد داشت.

شهردار خوی همچنین از صدور بیش از ۱۳۳ فقره پروانه ساختمانی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: شهرداری خوی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با تسهیل سازی روند صدور پروانه ساختمانی زمینه لازم برای ساخت و ساز از سوی شهروندان را فراهم سازد بر همین اساس با نگاهی به روند صدور پروانه ساخت طی سه ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل شاهد افزایش چشمگیری در بخش صدور پروانه شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۹۱ متر مربع زیربنای تعداد پروانه های صادر شده بود تصریح کرد : در سه ماهه اول امسال این میزان به ۵۲ هزار و ۳۶۴ متر مربع رسیده که از افزایش ۶۶درصدی برخوردار است.

وی افزود : در سه ماهه اول سال جاری در مجموع برای ۲۹۷ واحدمسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است در حالیکه این تعداد در سه ماهه اول سال قبل ۱۷۱ واحد بوده است .

شهردار خوی تصریح کرد: تعداد پروانه های صادره در بافت فرسوده شهرستان ۳۱ فقره با مساحت عرصه ۶۲۵۸ متر مربع و مساحت عیانی ۱۲۴۷۹ متر مربع بوده که این نشان از برداشتن گام های اساسی درحوزه صدور مجوزهای ساخت و ساز برای بهسازی بافت فرسوده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما