شنبه 15 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
شهرداری دامغان برای بازآفرینی شهری و بافت فرسوده اقدام کند

۱۶:۴۵ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۶

معاون استاندار سمنان:

شهرداری دامغان برای بازآفرینی شهری و بافت فرسوده اقدام کند

عصر بازآفرینی: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم امروز می بایست شهرداری برای بهسازی و باز آفرینی بافت فرسوده شهر دامغان اقدام کند.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، منوچهر فخری ظهر یکشنبه در جلسه با اعضای شورای شهر و شهرداری دامغان در حاشیه سفر یک‌روزه به این شهرستان ضمن بیان اینکه خوشبختانه بستر لازم برای یک حرکت رو به جلو برای عمران و آبادانی شهر دامغان وجود دارد، تاکید کرد: نیاز است تا شهرداری برای بهسازی و باز آفرینی بافت فرسوده شهر دامغان اقدام کند تا شاهد توسعه مد نظر مان در حوزه مدیریت شهری این شهر تاریخی و مستعد باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم از سوی شهرداری برای درآمدزایی بیشتر در راستای کمک به اجرای طرح های عمرانی و شهری لازمه مدیریت شهری است، افزود: پروژه‌های مورد بازدید از سوی شهرداری دامغان مانند مجتمع تجاری نمونه بارز و موفق استفاده از بخش خصوصی در راستای درآمدزایی و تقویت مالی شهرداری‌ها است که می‌بایست برای ترویج و بیشتر شدن این نوع اقدامات تلاش کنیم.

معاون استاندار سمنان گفت: معمولاً اقدامات عمرانی ما کمتر به مباحث ورزشی، تفریحی و فرهنگی بانوان توجه دارد که طرح پارک بانوان دامغان یکی دیگر از موارد موفق حوزه مدیریت شهری در این شهر محسوب می‌شود که نیاز است تا دفتر امور شهری و شوراها با برگزاری همایش شهرداران در این شهر، ضمن بازدید شهرداران از اقدامات حوزه شهری دامغان، از این تجارب ارزشمند در سطح استان استفاه شود.

فخری ضمن بیان اینکه زلزله به واقع هشدار و اخطاری برای همه ما است که همواره در برابر اینگونه حوادث آمادگی کامل داشته باشیم، ابراز داشت: احداث و تجهیز سوله مدیریت بحران دامغان نیز از دیگر اقدامات ارزنده حوزه امور شهری است که در کنار این مهم می توان از ظرفیت این سالن برای اجرای برنامه های ورزشی، فرهنگی و جشنواره ها نیز بهره برد.

وی افزود: از اینکه کاروانسرایی در شهر باستانی دامغان قرار دارد و استفاده مطلوب از آن صورت نگرفته و به مخروبه ای تبدیل شده است، لذا نگران هستیم این امر در خور شهر تاریخی دامغان نبوده و به هیچ‌عنوان خوشایند نیست لذا باید در اسرع وقت طی برگزاری جلسه ای تخصصی با حضور میراث فرهنگی استان، بحث تعیین تکلیف و رسیدگی به این‌مجموعه و غار شیربند و واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: ثبات مدیریت و تعامل بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یکی از عوامل بسیا تاثیرگذار در انجام اقدامات مطلوب در حوزه شهری توسط شهرداری است که خوشبختانه این مهم در شهر دامغان به وضوح دیده می‌شود.

فخری گفت: برای محل‌هایی که ظرفیت افزایش تراکم وجود دارد، شهرداری از طریق مطالعات مشاور اقدام کرده و ما نیز آمادگی داریم تا تراکم در محل های مورد نیاز را در کمیسیون ماده پنج افزایش دهیم.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما