سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
رفع تصرف ۱۴۲ هکتار از زمین‌های ملی استان بوشهر

۱۶:۲۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت:

رفع تصرف ۱۴۲ هکتار از زمین‌های ملی استان بوشهر

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته ۱۴۲.۵هکتار از زمین‌های ملی تصرف شده در استان بوشهر با همکاری دستگاه قضایی از دست سودجویان رفع تصرف شد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم، فرزاد رستمی ظهر امروز در بررسی روند اجرایی طرح‌های مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه سهم استان بوشهر از مسکن مهر 34هزار و 715 واحد است اظهار داشت: تاکنون از این تعداد 31هزار و 657 واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

وی از افتتاح  2هزار و 32 واحد مسکن مهر در امسال خبر داد و بیان کرد: از واحدهای مسکن مهر  19هزار و 206 واحد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه 916 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است تاکید کرد: از این تعداد 438 واحد در بوشهر به نیروی انتظامی واگذار و 498 واحد بدون متقاضی در برازجان باید تعیین تکلیف شود.

رستمی به طرح‌های روبنایی در ساخت مسکن مهر پرداخت و افزود:  در راستای ارائه خدمات روبنایی9 مسجد، 6 مدرسه، چهارمجتمع تجاری معادل 112 واحد تجاری، 7 فضای سبز  ساخته شد و  یک واحد  بهداشتی درمانی و 2 مدرسه در بوشهر و خورموج در دست ساخت است.

وی به  بهسازی محله‌های ناکارآمد پرداخت و تصریح کرد:از 38 شهر استان بوشهر12 شهر استان دارای 72 محله ناکارآمد به مساحت یک‌هزار و 685 هکتار با 183هزا رو 438 نفر جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه از این میزان 38هکتار مربوط به محدوده تاریخی، 770هکتار سکونتگاه غیررسمی و 877هکتار بافت میانی استتصریح کرد: بوشهر و برازجان بیشترین محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی در استان دارا هستند.

رستمی بیان کرد: تاکنون در این محله‌ها یک مدرسه 12 کلاسه، اصلاح و نوسازی شبکه آب، ساماندهی دره و بهسازی معابر و پایگاه سلامت به میزان 40میلیارد ریال سرمایه گذاری و42میلیارد ریال پروژه نیز در حال اجراست.

وی به تسهیلات نوسازی و خرید مسکن اشاره کرد و گفت: پارسال 34 پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر و 159 واحد به بانک معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون سه هزار و 432 تن قیر ریگان برای آسفالت معابر محله‌های هدف استان توزیع شده افزود: اکنون  به میزان 44 میلیارد ریال پروژه در محله‌های ناکارآمد شهرهای برازجان، بوشهر، خورموج و اهرم در دست اجراست.

رستمی از رفع تصرف زمین‌های تصرفی ملی خبر داد و خاطر نشان کرد:در یکسال گذشته 142.5 هکتار از زمین‌های ملی استان بوشهر با همکاری دستگاه قضایی از دست سودجویان رفع تصرف شد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما