دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
آخرین وضعیت طرح بازآفرینی شهری در لرستان

۱۶:۴۴ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۰

/گزارش خبری/

آخرین وضعیت طرح بازآفرینی شهری در لرستان

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: سهم این استان در تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده دو هزارو 316 واحد بوده اما با توجه به اینکه تنها 20 درصد تخصیص برای این طرح صورت گرفته 500 واحد مسکونی در اولویت کاری قرار دارد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، رضا خالقی، بیان کرد: بر اساس تبصره قانون بودجه سال گذشته سهم لرستان در تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده دو هزار و 316 واحد بوده اما با توجه به اینکه تنها 20 درصد تخصیص برای این طرح صورت گرفته، لذا 500 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 200 واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، افزود: در قسمت پروژه‌های مشارکتی واقع در اراضی شرکت باز آفرینی ایران تا کنون سه قطعه زمین در خرم‌آباد و بروجرد به مساحت هفت هکتار شناسایی و اقدامات اولیه انتقال سند از سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت باز آفرینی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: سهم دو هزار و 316 لرستان از محل این تبصره در چهار پروژه مختلف طراحی شده که در پروژه اول 66 هزار متر مربع  برای ساخت 870 واحد مسکونی و سایر کابردهای تجاری در محله کرگانه خرم‌آباد در نظر گرفته شده که این طرح در مرحله فرخوان برای شناسایی شریک قرار دارد.

خالقی با اشاره به سایر پروژه‌های راه و شهرسازی لرستان، تصریح کرد: دومین پروژه طرح بازآفرینی، محله پشت بازار و درب دلاکان با حفظ هویت فرهنگی این مناطق بوده که این پروژه در مرحله طراحی شهری قرار دارد؛ همچنین سومین پروژه در منطقه دشت لاله و علی‌آباد بروجرد قرار داشته که در مرحله انتقال سند از سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت باز آفرینی شهری قرار دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در دو پروژه باقی مانده از ظرفیت انبوه سازان و ساکنین خود محلات استفاده کرده‌ایم برای مثال برای انبوه سازان طرح‌های تشویقی مانند تخفیف 50 درصدی عوارض شهرداری، 30 درصدی خدمات مهندسی و معرفی به بانک و دریافت تسهیلات 800 میلیون ریالی در خرم‌آباد و 700 میلیون ریالی  در سایر شهرهای استان، و همچنین ساکنین محلات برای ساخت مسکن خود تسهیلات 600 میلیونی در خرم‌آباد و 500 میلیونی ریال در سایر شهرها دریافت می‌کنند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما