شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
محورنیلوفری بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور

۱۵:۴۹ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۶

/گزارش خبری/

محورنیلوفری بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور

عصر بازآفرینی: محمودکلهری شهردار منطقه 17 گفت: با دستور اکید شهردار محترم تهران و اجرای توافق با اداره کل اوقاف استان تهران و شرکت راه آهن ج.ا به زودی محور نیلوفری و حریم آن تعیین تکلیف نهایی شده و تا پایان سال جاری بخش عمده ای از سرانه مورد نیاز شهروندان تامین خواهد شد.

به گزارش عصر بازآفرینی ، سه پروژه شهری با حضور محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر ‌تهران و حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افتتاح شد.


محمودکلهری در این برنامه از شتاب دهی به فرایند توسعه در این منطقه خبرداد و افزود: با جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعال کردن ظرفیتهای شهرداری برای بالفعل نمودن پتانسیل اجرایی و فرهنگی در محلات اقدام کردیم و به زودی نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۷ خطاب به مهندس هاشمی گفت: در تلاشیم تا با احداث فضای سبز در جهت تامین سرانه مورد نیاز شهروندان اقدام موثر انجام دهیم که نخستین گام با اجرای توافق و هم افزایی با اداره کل اوقاف استان تهران، بوستانی به مساحت ۱۷۰۰متر مربع در مجاورت آستان مقدس حضرت امام زاده حسن(ع) را برداشته ایم.

محمود کلهری با بیان نوع مشارکت در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) گفت: مدیریت شهری منطقه ۱۷ در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) تسهیل گری و مشارکت داشته که در راستای توسعه فعالیت‌های دینی، احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت خیرین محلی و تسهیل گری منطقه، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و از شهریورماه سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

 

وی در مورد مجموعه ورزشی-تفریحی شهید مایلی، گفت: باتوجه به فضای آزادشده از زیرزمینی شدن خط راه آهن تهران-تبریز و توافقات اخیر با شرکت راه آهن برای استفاده از فضای مذکور با هدف توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی با مشارکت خیرین محلی، احداث و تجهیز زمین بازی والیبال، بسکتبال و فوتبال و همچنین فضاهای بازی کودکان به مساحت حدود ۷هزار مترمربع با سرمایه بخش خصوصی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان از خرداد ماه سال جاری شروع و از شهریور ماه به مرحله بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۱۷ در مورد هم افزایی با اداره اوقاف استان تهران برای تملک املاک معارض و‌ توسعه فضای سبز، بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با متولیان آستان مبارک امام زاده حسن(ع) در خصوص تملک ۲۳ پلاک مسکونی واقع در پهنه ۳۲۴ G حریم امام‌زاده و در راستای افزایش سرانه‌های فضای سبز در این منطقه، نسبت به انعقاد تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام و مقرر شد سازمان اوقاف ظرف مدت سه ماه نسبت به خرید و تملک املاک معارض اقدام کند تا شهرداری منطقه احداث فضای سبز را در دستور کار قرار دهد.

کلهری با بیان اینکه محور نیلوفری بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهر تهران و‌ اوقات فراغت و توسعه سرانه‌ای در پهنه جنوب تهران است، اظهار داشت: تعیین تکلیف محور نیلوفری پس از تعاملات و پیگیری‌های چندساله از دولت و آغاز اقدامات اجرایی در طول ۳.۵ کیلومتر ، عرض متوسط ۳۴ متر و مساحت ۱۱۵هزار مترمربع در محدوده منطقه ۱۷ به عنوان بزرگترین فرصت توسعه سرانه‌ای برای شهر تهران و‌ پهنه جنوب مطرح است. این اقدام با رویکرد توسعه و ساماندهی محور نیلوفری، پس از انجام مسابقه طراحی برای سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سال جاری تملک ۵۳ پلاک به مساحت ۷۲۰۰مترمربع با برآورد مالی ۵۰۰ میلیارد ریال در اولویت اقدامات منطقه قرار دارد.

وی در مورد بازآفرینی خیابان ابوذر به عنوان محور فاخر منطقه، بیان کرد: این پروژه به طول ۲.۸ کیلومتر در مراحل ۱۵ گانه از تیرماه سال جاری در دست پیگیری است.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: مدیریت شهری منطقه۱۷ با هدف رسیدگی به مطالبات چندین ساله شهروندان منطقه در خصوص جابجایی تیرهای برق معارض و تعویض تیرهای برق فرسوده چوبی با همکاری وزارت نیرو طرح تعویض ۷۶۰ تیربرق فرسوده و معارض در سه بخش بهسازی شبکه انتقال نیرو، طرح گذر از تابستان ۹۸ و جابجایی تیرهای برق با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نیرو آغاز شده و تاکنون حدود ۸۰ تیربرق تعویض، جابجا و ‌نوسازی خطوط شده اند. در ضمن بیش از ۹۰ درصد محلات سطح منطقه به شبکه فاضلاب شهری متصل شده، اما اتصالات انشعابات هنوز کامل نشده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما