جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
130 محله در انتظار تزریق منابع برای بازآفرینی هستند

۱۷:۱۲ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۶

/گزارش خبری/

130 محله در انتظار تزریق منابع برای بازآفرینی هستند

عصر بازآفرینی: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از انتظار 130 محله در کشور برای تزریق منابع برای بازآفرینی خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از خبرگزاری آریا، رضا مهدی زاده در جلسه شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه عنوان «بازآفرینی شهری» در سال های گذشته جایگزین «نوسازی بافت های فرسوده» شده، تصریح کرد: بازآفرینی شهری در سه بخش «بافت های شهری» که عمدتاً بافت های مرکزی شهر را شامل می شود، «بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی» و «بافت تاریخی» تعریف می شود و نحوه مداخله در هر یک از این بافت ها متفاوت است.


وی ادامه داد: مدیریت شهری در گام اول باید محلات هدف را شناسایی کند و این محلات در ستاد بازآفرینی استان مصوب شوند.


مهدی زاده با اشاره به اینکه دو هزار و 700 محله به عنوان محلات هدف بازآفرینی در کل کشور شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: این محلات باید وارد محلات سالانه شوند.امسال به دلیل کمبود منابع 130 محله هدف در کشور شناسایی شده و در انتظار تزریق منابع هستند.


مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: سازمان امور اجتماعی کشور برای راه اندازی دفاتر تسهیل گر در این رابطه اقدام کرده و اعتبارات و دستورالعمل هایی برای این دفاتر در نظر گرفته است.


وی در سخنان پایانی خود اظهار داشت: بازآفرینی شهری در شهرهای زیر 50هزار نفر توسط وزارت کشور انجام می شود و برای جمعیت بالای 50 هزار نفر می شود از امکانات طرح بازآفرینی شهری از جمله قیر یارانه ای استفاده کرد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما