ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تأکید معاون استاندار تهران بر بازآفرینی پایدار شهری از سوی دستگاها

۱۶:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۶

/گزارش خبری/

تأکید معاون استاندار تهران بر بازآفرینی پایدار شهری از سوی دستگاها

عصر بازآفرینی: معاون استاندار تهران گفت: در بازآفرینی پایدار شهری، ادارات به دنبال اقدامات ویژه باشند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران صبح دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان قرچک که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد ، بیان کرد: بازآفرینی امری فرآیندی است و صرفاً مبحث کالبدی و فیزیکی در آن مدنظر نیست ، بلکه دیدگاه همه جانبه به محلات دارد ؛ چرا که توسعه اساساً همه جوانب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی باید تاب آوری در شهرها و خاصه در محدوده بافت فرسوده ارتقاء یابد؛ به طوری که در شرایط عادی خدمات را ارائه و در موارد خاص نیز واکنش‌های لازم بروز داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: پروژه‌های محرک توسعه برای بازآفرینی پایدار شهری با مشارکت بخش خصوصی باید انجام شود و ارائه بسته‌های تشویقی نه تنها از سوی شهرداری‌ها بلکه با همکاری همه دستگاه‌ها باید انجام شود.

تقی زاده با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در قالب پروژه با تأکید بر توانمندسازی بافت‌های فرسوده انجام شود، ادامه داد: اگر مردم از حیث اجتماعی و اقتصادی توانمند نشوند کار همه جانبه انجام نداده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار کرد: در بازآفرینی پایدار شهری، ادارات به دنبال اقدامات ویژه باشند نه وظایف ذاتی و همچنین مشارکت جدی و معنادار داشته باشند و هدف آنان فقط شرکت در جلسات نباشد.

وی یادآور شد: همچنین باید ارائه بسته‌های تشویقی برای جامعه هدف از سوی همه دستگاه‌ها به اجرا در بیاید و گزارش آنها به طور مرتب به فرمانداری ارائه شود.

تقی زاده خاطر نشان کرد: در باز آفرینی پایدار شهری بافت فرسوده و ناکارآمد در اولویت بوده و از بعد فرهنگی، اجتماعی و ... حائز اهمیت است ، در بازآفرینی پایدار شهری مردم جامعه هدف ما هستند از این حیث برای توانمندسازی آنان باید تلاش کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: در اجرای پروژه‌های محله‌ای باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، خدمات ادارات در محدوده بافت فرسوده باید جاذبه داشته باشد و مثل امور روزمره نباشد به این معنا که با درنظر گرفتن امتیازات برای استفاده کنندگان امور پیش برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه پوئینک شهرستان قرچک قابلیت بسیار بالایی دارد که طرح‌های محرک توسعه در آن انجام شود و حتی می‌تواند در استان تهران الگو شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما