يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
هم‌افزایی نهادهای اجرایی در فرآیند بازآفرینی شهری الزامی است

۱۲:۲۳ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۱

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

هم‌افزایی نهادهای اجرایی در فرآیند بازآفرینی شهری الزامی است

عصر بازآفرینی: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هم افزایی و مشارکت نهادهای اجرایی، دستگاه های زیربنایی و روبنایی و شهرداری ها در فرآیند بازافرینی شهری الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، سید محمدپژمان در سومین نشست ستاد بازآفرینی شهری این استان، اظهارکرد: باید بتوانیم با اقدامات مشترک و بهره مندی از ظرفیت ها و داشته های منطقه ای سیاست ها و برنامه های دولت در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری را اجرایی کنیم.

پژمان افزود: ناپایداری منازل مسکونی، مشکلات زیربنایی و کم بودن عرض معابر عبوری از جمله شاخص های بافت فرسوده می باشد و واقعیت این است که تمامی قسمت های شهری نیازمند اقدامات جدی است.

وی ادامه داد: شهرهای ما شاخص های کافی شهری را ندارد تا مردم با خیالی آسوده سکونت و فعالیت داشته باشند و در ادامه توسعه کشور رقم بخورد.

پژمان گفت: تحقق اهداف طرح بازآفرینی شهری تنها متوجه وزارت راه و شهرسازی نیست و باید تمامی دستگاه های اجرایی، زیربنایی، روبنایی و شهرداری ها پای کار بیایند.


پژمام تصریح کرد: امکانات و اعتبارات دولتی موجود با میزان نیازها و انتظارات برای نوسازی بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری فاصله زیادی دارد و برای تحقق نیازها باید هم افزایی و مشارکت بین دستگاهی افزایش یابد و فرصت های پنهان و ناشناخته شهری شناسایی شود.


وی مطرح کرد: بافت فرسوده مجموعه نارسایی ها است و اگر قرار باشد هزینه زیرساخت ها در این مناطق به مراتب بیشتر از بافت های جدید باشد در واقع برای انجام کارها مانع ایجاد می کنیم و بنابراین دستگاه های خدمات رسان باید از اعتبارات داخلی خود هزینه کنند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما