سه شنبه 1 خرداد 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
نوسازی بافت فرسوده نیازمند همکاری دستگاه های مسئول

۱۷:۳۸ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۲

نوسازی بافت فرسوده نیازمند همکاری دستگاه های مسئول

عصر بازآفرینی: شهرداری اردبیل در چهارمین دوره جایزه خشت طلایی که در سالن همایش های برج میلاد با حضور جمعی از مسئولان مدیریت شهری، دولتی و متخصصان برگزار شد، در حوزه «معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری» به عنوان یکی از برگزیدگان جایزه خشت طلایی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از صما، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در رابطه با کسب این عنوان اظهار داشت: ساختمان پروژه بلدیه که در چهارمین دوره جایزه خشت طلایی از طرف داوران انتخاب شد، متعلق به سال 1314 بود که با بهره گیری از متخصصان، بازآفرینی و تبدیل به موزه شد و هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در رابطه با نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: نوسازی بافت فرسوده نیازمند هماهنگی و پشتیبانی تمامی دستگاه هایی است که در قانون برای آنها وظایفی تعریف شده است. بنابراین به تنهایی کاری از مدیریت شهری بر نمی آید.

شهردار اردبیل با بیان اینکه بانک ها باید همکاری بیشتری در خصوص اعطای تسهیلات نوسازی داشته باشند، خاطر نشان کرد: شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده تخفیفات خوبی در نظر گرفته است اما واقعیت این است که این مشوق ها کافی نیست و اقدامات مقتضی دیگری باید از طرف نهادهای ذی ربط انجام شود.

لطف اللهیان افزود: با وجود اینکه ظرف دو سال گذشته دولت سهم شهرداری ها از تخفیف عوارض نوسازی را پرداخت نکرده است اما همچنان تخفیفات توسط شهرداری ها و به طور خاص شهرداری اردبیل اعمال می شود. به هر حال امیدواریم دولت در این زمینه به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما