يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ورامین ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

۱۶:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۴

فرماندار ورامین:

ورامین ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

عصر بازآفرینی: ورامین- فرماندار ورامین گفت: شهرستان ورامین از ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری و ۲۲۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از مهر،  حسین کاغذلو بعد از ظهر سه شنبه در چهاردهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران مشترک با ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شهرستان ورامین از ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری و ۲۲۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی برخوردار است که از نظر بافت فرسوده، ورامین سومین شهرستان استان تهران پس از شهر تهران و بهارستان است.


وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۹ محله شهرستان در حوزه بافت فرسوده و ۵ محله ورامین در حوزه سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده که بر اساس مصوبالت جلسه ستاد بازآفرینی شهری سال ۹۷، سه منطقه مرکزی، امرآباد و خیرآباد ورامین در حوزه بافت فرسوده و منطقه ده شریفا در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی برای اجرای طرح های اقدام مشترک در نظر گرفته شده است.


فرماندار ورامین گفت: در برنامه اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهری، ۵ محور اصلی شامل توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری ماننداحداث فرهنگسرا، سالن ورزشی و کتابخانه، ارتقاء زیر ساخهت شهری مانند بهسازی و توسعه خطوط آبرسانی، به‌سازی فضای شهری و محله‌ای و توسعه قلمرو مانند تجهیز فضای شهری، احداث خیابان و میادین، ارتقاء توانمندی‎‌های اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و به‌سازی و مقاوم سازی مسکن مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه اجرایی سال ۹۸ و از محل اعتبارات ملی،۴ اقدام و برنامه شامل اصلاح، ساماندهی و ارتقا شبکه دسترسی، احداث مرکز نگهداری معتادین و کودکان کار و اصلاح و ساماندهی شبکه جمع آوری آب های سطحی، با ۳۳ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

فرماندار ورامین گفت: به منظور پیگیری موضوعات ستاد بازآفرینی شهرستان، کارگروهی تشکیل شده تا پروژه های اجرایی در شهرستان با هدف جلوگیری از همپوشانی و پیشگیری از جزیره ای عمل کردن دستگاه‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: این اعتبارات به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی به مناطق مختلف اختصاص پیدا می‌کند و نباید از آن برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل استفاده کرد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما