شنبه 15 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
خانه‌دارشدن شهروندان در قالب احیای بافت فرسوده

۱۷:۱۶ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۲

فرماندار سمنان خبر داد:

خانه‌دارشدن شهروندان در قالب احیای بافت فرسوده

عصر بازآفرینی: فرماندار سمنان گفت: بافت‌های فرسوده شهر سمنان بر اساس مصوبه ستاد بازآفرینی شهری با ارائه تسهیلات ویژه، ارایه زمین با قیمت ناچیز و در برخی موارد رایگان و بخشودگی عوارض شهری، طرحی برای خانه‌دارشدن شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، سید عباس دانایی، بخشودگی ۱۰۰ درصدی عوارض و واگذاری زمین‌هایی با قیمت بسیار پایین یا رایگان را از جمله این تسهیلات ویژه عنوان کرد که به منظور خانه‌دار شدن شهروندان در قالب احیای بافت‌های فرسوده از سوی دولت تا پایان امسال ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۷۲ هکتار بافت فرسوده در شهر سمنان وجود دارد، افزود: بافت‌های فرسوده شهری بر اساس مصوبات دولت در چند بخش قابل پیگیری، احیا و بازآفرینی است.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه زمین‌های دولتی موجود در بافت‌های فرسوده باید توسط نهادهای مربوطه به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد، افزود: زمین‌های بخش غیردولتی مانند زمین‌های شهرداری و وقفی موجود در شهر نیز با رعایت مسائل شرعی و ارائه تسهیلات ویژه و ارزان قیمت از سوی دولت، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جلسات ستاد بازآفرینی شهری با توجه به موقعیت هر یک از شهرها، برای احیای بافت‌های فرسوده مصوبات خاصی ثبت و لازم الاجرا شده است، گفت: مصوبات این ستاد برای شهر سمنان به منظور تشویق شهروندان و انبوه‌سازان برای ساخت خانه در مناطق فرسوده، بخشودگی صد در صدی عوارض است.

تشکیل کمیته ویژه برای تسهیل در احیای بافت‌های فرسوده

دانایی با بیان اینکه بانک مسکن نیز برای متقاضیان ساخت خانه در مناطق فرسوده شهری تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به منظور تسهیل در اموری مانند انشعاب آب، برق، گاز و تلفن در مناطق ناکارآمد میانی نیز انجام شد.

فرماندار سمنان از تشکیل کمیته‌ای ویژه در شهرستان سمنان به منظور هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، ارزیابی اقدامات و ارائه گزارش از روند اجرا این طرح خبر داد.

دانایی با اشاره به اینکه معاون عمرانی فرمانداری سمنان مسوولیت این کمیته را به عهده دارد، عنوان کرد: هفت زمین در بافت فرسوده شهرستان سمنان در حال حاضر شناسایی و اجازه ساخت و ساز در این زمین‌ها در ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان تصویب شد.

فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۸ جهشی در ساخت و ساز در بافت فرسوده شهرستان سمنان را شاهد خواهیم بود.

در حال حاضر ۵۷۲ هکتار بافت فرسوده در شهرستان سمنان وجود دارد که بیشترین بافت فرسوده در استان را شامل می‌شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما