پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
۲۳ محله کرمانشاه بازآفرینی می‌شوند

۱۶:۴۴ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۱

/گزارش خبری/

۲۳ محله کرمانشاه بازآفرینی می‌شوند

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اعلام کرد که با همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی ۲۳ محله در ۱۰ شهر استان بازآفرینی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا،  «مسعود شریفی» روز یکشنبه در نشست ساماندهی بافت شهری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: براساس برنامه اقدام مشترک در بافت های فرسوده پروژه های بازآفرینی در ۱۰ شهر و ۲۳ محله استان تعریف شده است که باید تمام دستگاه ها برای اجرای آن دست به فعالیت بزنند.

به گفته وی، اجرای این برنامه به ۳۱۶ میلیارد تومان نیاز دارد که ۴۵ میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و شهرسازی، ۲۳۶ میلیارد تومان توسط شهرداری و ۱۳۵ میلیارد تومان توسط دیگر دستگاه های اجرایی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه جز استان های برتر در اجرای این پروژه هستیم، گفت: هفته آینده با تشکیل جلسه ستاد برنامه اقدام مشترک با حضور رییس جمهوری تمام استان ها عملکرد خود را در زمینه اجرای این طرح گزارش می دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت های خود خواهان توجه جدی فرمانداران به موضوع بافت فرسوده شد و افزود: اکنون هفت شهرستان مطالعات بافت فرسوده خود را انجام داده اند.

شریفی عنوان کرد: ضروری است که سایر شهرستان ها نیز هرچه سریعتر در این زمنیه اقدام کنند تا در صورت اختصاص اعتبار بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با انتقاد از فعالیت شهرداری کرمانشاه در بحث اجرای برنامه اقدام مشترک در بحث بازآفرینی بافت های فرسوده گفت: شهرداری بیشترین سهم را در اجرای پروژه ها برعهده دارد، اما اقدام خود را تاکنون به جدول گذاری محدوده کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: مسوولان شهرداری امسال یک میلیون متر مربع از معابر شهر را آسفالت کرده اند، اما این آسفالت در حوزه بافت های فرسوده نبوده است.

شریفی خاطرنشان کرد: قیر رایگانی هم که برای آسفالت معابر در بافت های فرسوده اختصاص یافته بود، در دیگر قسمت های شهر استفاده شده است.



ساماندهی آبشوران در بافت فرسوده

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه این شرکت اجرای پروژه ساماندهی آبشوران در بافت فرسوده را برعهده دارد، گفت: اکنون ۲ هزار و ۸۳۰ متر از مسیر آبشوران در حوزه بافت فرسوده قرار دارد که از این میزان کار ساماندهی ۷۳۰ متر آن با صرف هزینه ۱۰ میلیارد تومانی به پایان رسیده است.

«بهرام درویشی» افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ متر باقی مانده این پروژه در بافت فرسوده اکنون با جدیت در حال اجرا است و پیشرفتی ۱۰ درصدی دارد.

براساس اطلاعات ارایه شده در این نشست دستگاه های سهیم برنامه اقدام مشترک در بافت های فرسوده شامل آب منطقه ای با یک پروژه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان، شرکت آب و فاضلاب با ۱۵ پروژه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، شهرداری کرمانشاه ۸۳ پروژه به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۱ پروژه به ارزش ۲ میلیارد تومان، اداره کل میراث فرهنگی با ۱۰ پروژه به ارزش ۲۴ میلیارد تومان، شرکت توزیع برق با ۱۹ پروژه به ارزش هشت میلیارد تومان، اداره کل راه و شهرسازی با ۲۲ پروژه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان، اداره کل فنی و حرفه با ۲ پروژه به ارزش ۶۰ میلیون تومان، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با یک پروژه به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۵ پروژه به ارزش ۲.۲ میلیارد تومان هستند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما