جمعه 7 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ایجاد کمربند سبز در شهرها برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی

۱۵:۵۸ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۳

ایجاد کمربند سبز در شهرها برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی

عصر بازآفرینی: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم توانمندسازی روستانشینان استان با هدف جلوگیری از مهاجرت و گسترش حاشیه‌نشینی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از فارس،  احمد موقری در جلسه کار گروه پیش‌بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری و پیگیری طرح‌های مرتبط با توانمندسازی جامعه روستایی اظهار داشت: بیشتر مسایل شهری که ناشی از حاشیه‌نشینی است، نتیجه مهاجرت‌های بی‌رویه و نامتعارف و اسکان مهاجران در مناطق حاشیه‌نشین است؛ تداخل فرهنگی، بی‌هویتی، عدم امکان شناسایی افراد، عدم وجود خدمات شهری و پایین بودن درآمد سالیانه از جمله مسائل حاشیه‌نشینی است که خود را در قالب جرایم و پرونده‌های متعدد نشان می‌دهد.

وی ساماندهی مسائل حاشیه‌نشینی و جلوگیری از مهاجرت افراد از روستا به شهر را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه اعلام و بر پرهیز از موازی کاری و مداخله در وظایف درون سازمانی و ذاتی ادارات تأکید کرد.

موقری همچنین بر توانمندسازی جامعه روستایی در کنار اقدامات در مقصد مهاجرت در راستای جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری و لزوم اشتغال‌زایی و درآمدزایی در مناطق روستایی تأکید کرد و از انتخاب دو دهستان در شهرستان‌های سراب و مرند به عنوان نقاط هدف آبادانی و هدایت منابع برای گسترش صنایع و گردشگری متناسب با فرهنگ بومی و مسایل مربوط به آب و خاک خبر داد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایجاد کمربند سبز در شهرها را از جمله اقدامات با هدف جلوگیری از حاشیه‌نشینی عنوان کرد.

در استان آذربایجان شرقی بیش از 2700 روستا وجود دارد و ساکنین این روستاها معادل 27 درصد جمعیت استان است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما