جمعه 7 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
1300 هکتار از بافت‌ فرسوده کرمانشاه ظرف 2 سال احیا می‌شود

۱۷:۳۵ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

1300 هکتار از بافت‌ فرسوده کرمانشاه ظرف 2 سال احیا می‌شود

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از احیای 1300 هکتار از بافت های فرسوده استان در صورت تامین اعتبار تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا،  مسعود شریفی،  با اشاره به وجود 2086 هکتار بافت فرسوده در سطح استان، گفت: این میزان، بافت‌های تاریخی، بافت ناکارآمد میانی فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی اطراف شهر و بافت‌هایی با پیشینه روستایی که به شهر الحاق شده‌اند را شامل می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان در حال حاضر 30 درصد جمعیت استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

شریفی با بیان اینکه متولی اصلی در بحث احیای بافت های فرسوده شهرداری‌ها هستند، گفت: ادارات راه و شهرسازی تنها هماهنگ کننده و به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی در بحث احیای بافت های فرسوده مشارکت و فعالیت دارند.

وی یادآور شد: در حالی شهرداری‌ها متولی اصلی احیای بافت های فرسوده هستند که اوضاع مالی مناسبی ندارند و از توانایی تامین اعتبارات لازم جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده ناتوان هستند.

این مسئول به اجرای طرح جامع اقدام مشترک بازآفرینی بافت های فرسوده اشاره کرد وافزود: در قالب این طرح که در سطح ملی و در تمام استان‌های کشور در حال اجراست، احیای 1300 هکتار از بافت های فرسوده استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اعتبار لازم برای اجرای این طرح حدود 400 میلیارد تومان برآورد شده که باید 236 میلیارد تومان آن توسط شهرداری‌ها، 120 میلیارد تومان آن توسط دستگاه‌های دولتی و 45 میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 22 محله دارای بافت فرسوده در 10 شهر استان گفت: برای احیای این 22 محله حدود 243 پروژه تعریف شده که باید توسط دستگاه های مختلف اجرایی شود.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم و همکاری تمامی دستگاه‌ها و بویژه شهرداری‌ها، ظرف دو سال آینده 1300 هکتار از بافت فرسوده استان واقع در این محلات احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه احیای بافت های فرسوده باید در دو بعد احیای زیرساخت ها و نوسازی واحدهای مسکونی صورت گیرد، یادآور شد: احیای بافت فرسوده در این طرح به معنی تامین زیرساخت‌ها و نوسازی آنها است و برای نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده مردم خودشان باید وارد کار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر حدود 60 میلیون تومان تسهیلات جهت نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده تسهیلات داده می‌شود، اما مردم ساکن در بافت های فرسوده عمدتا توان مالی چندانی برای دریافت این تسهیلات و احیای واحدهای فرسوده خود ندارند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما