جمعه 7 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
دولت نگاه ویژه ای به جامعه روستایی دارد

۱۷:۱۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

دولت نگاه ویژه ای به جامعه روستایی دارد

عصر بازآفرینی: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از سیاست های راهبردی دولت، نگاه ویژه به روستا و عشایر برای ماندگاری آنان در مناطق روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینیبه نقل از ایسنا، آیدین رحمانی امروز 24 دی ماه در جریان سفر به شهرستان بوکان و در جمع مردم روستای " گل بهی" با تأکید بر توجه ویژه دولت و مقام عالی استان به روستائیان و عشایر گفت: یکی از سیاست های راهبردی دولت، نگاه ویژه به روستا و عشایر برای ماندگاری آنان در مناطق روستایی است تا از مهاجرت آنان به شهر جلوگیری و بروز بسیاری از تبعات اجتماعی ناشی از این مهاجرت پیشگیری شود چرا که وقتی روستا از توسعه متوازن با مناطق شهری برخوردار باشد، روستایی برای رفع نیازهای خود مجبور نیست به مناطق شهری مهاجرت کند.

رحمانی با بیان اینکه امروز با وجود فشارهای اقتصادی، تحریم و تهدیدهای آمریکا، ملت ایران به رشد و بالندگی دست یافته و اقتدار خود را به جهانیان ثابت کرده است، افزود: دولت تدبیر و امید نیز در راستای تحقق آرمان‌های نظام و رفع مشکلات مردم و با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها، گام های اساسی در خدمت‌رسانی به مردم برداشته و تلاش دارد تا رشد متوازن را با همدلی ارکان نظام و همراهمی مردم محقق کند.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: نام روستائیان و عشایر با صداقت، شجاعت، ایثار، جوانمردی و یک رنگی عجین شده و نقش موثر آنان در مقاطع مختلف عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه مهمترین دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها را اشتغال، درمان و تحصیل اعلام کرد و افزود: دولت با شناسایی سه عامل اصلی مهاجرت روستائیان به شهر، تلاش کرده تا این کمبودها را جبران کند و با ایجاد مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی، بخش مهمی از نیازهای روستانشینان را برآورده کند. حاشیه نشینی در شهرهای بزرگی چون بوکان مشکلات زیست محیطی، امنیتی، آسیب های اجتماعی، فاصله طبقاتی و خدشه دار شدن عزت و کرامت انسانی ناشی از عدم توجه به مناطق روستایی در سال‌های گذشته است.

این مقام مسئول با اشاره به راهبردهای تدوین شده در خصوص توسعه روستایی در استان، همراهی و مشارکت روستائیان را همچو همیشه خواستار شد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما