دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری گامی برای تحقق عدالت اجتماعی

۱۳:۱۹ | ۱۳۹۷/۱۲/۰۸

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:

بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری گامی برای تحقق عدالت اجتماعی

عصر بازآفرینی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باز آفرینی بافت های ناکارآمد شهری گامی اساسی برای تحقق اهداف عدالت اجتماعی و توسعه پایدار شهری است که در جهت کاهش مشکلات موجود و ارتقای کیفیت زندگی در شهرها مطرح است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در پیامی به «همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری» در سبزوار افزود: باز آفرینی بافت های ناکارآمد شهری یکی از بسترهای تبلور اقتصاد مقاومتی با مشارکت های مردمی و بخش غیردولتی در شهرها است.
وی ادامه داد: امروزه بخش قابل توجهی از بافت های قدیمی و حاشیه ای شهرها چهره و سیمای مناطق را به وضعیتی نامطلوب و تاسف برانگیز تبدیل کرده است و در صورت عدم اتخاذ سیاست ها و تدابیر جدی و سریع مدیریتی تحقق توسعه پایدار شهری غیرممکن خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پیام آورده است: برای ساماندهی بافت های مذکور اتخاذ سیاست ها و راهبردهای واقع بینانه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی در راستای تجدید حیات آنها سرنوشت ساز خواهد بود و این همایش می تواند بستری برای ارائه راه حل این مشکلات باشد تا از گسترش این مسائل به سایر نقاط شهری در کشور جلوگیری شود.

لاریجانی افزود: با توجه به این که انجام برنامه های بازآفرینی شهری به توسعه شهرها، ارتقا کیفیت زندگی شهری، مشارکت شهروندی، محله گرایی، هویت گرایی و در نهایت توسعه پایدار شهری و منطقه ای کمک می کند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: همایش حاضر می تواند گامی در جهت کمک به ارائه راهکارهای نظری بازآفرینی شهری و تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهری کشور باشد تا تحقق مولفه های توسعه پایدار شهری و منطقه ای که دغدغه همه متخصصان، مدیران و برنامه ریزان شهری کشور است را تسهیل کند.
لاریجانی افزود: برگزاری این همایش با تاکید بر تجربه سبزوار، در واقع فرصت مغتنمی در جهت بهره مندی از تجربیات و نقطه نظرات تمامی کارشناسان و صاحبنظران در امر باز آفرینی شهرها و تدوین نقشه راه در این بخش است.
همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری با حضور مسئولان کشوری و استانی روزهای هشتم و نهم اسفند ماه در سبزوار برگزار می شود.

برچسب ها:

بازآفرینی 
نام
نظر شما