جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
مهاجرت معکوس به روستاها در حال انجام است

۱۴:۴۱ | ۱۳۹۷/۱۲/۱۵

مهاجرت معکوس به روستاها در حال انجام است

عصر بازآفرینی: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: آمارهای اولیه حاکی از مهاجرت معکوس به روستاها در کشور است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، محمد امید چهارشنبه ظهر در بیست و یکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مسئله حاشیه نشینی در مشهد بیشتر از سایر شهرهای کشور بوده و مهاجرتی که اتفاق افتاده به دلیل عدم وجود شغل است لذا اگر بتوانیم در حوزه اشتغال روستاییان را به خوبی عملی کنیم شاهد مهاجرت معکوس در استان خواهیم بود.

وی افزود: اینجا این نوید را می‌دهم که آمارهای اولیه نشان می‌دهد مهاجرت معکوس در کشور در حال اتفاق افتادن بوده و شرایط ما در روستاها روز به روز در حال بهتر شدن است در همین راستا باید اعلام کنم ۲ هزار مرکز بوم گردی روستایی یا راه افتاده‌اند یا در حال راه اندازی هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: از دغدغه اقتصادی استاندار خراسان رضوی خبر دارم و الگوی اقتصاد مقاومتی را که آقای رزم حسینی در قلعه گنج اجرا کرده‌اند و امروز همه کشور بر اساس آن تجربه حرکت می‌کند. دیروز در وزارت کشور نزدیک ۳۱ فرماندار بودند که می‌خواستند الگوی قلعه گنج که مبدع آن آقای رزم حسینی بودند را اجرا کنند.

وی گفت: با تجربات بسیار خوبی که رزم حسینی دارد قطعاً اگر همه دستگاه‌ها و بخش‌ها با وی همکاری کنند اتفاقات بسیار خوبی برای استان خواهد افتاد لذا با تمام امکانات خود در کنار رزم حسینی خواهیم بود تا ایده‌های مربوطه اجرایی شود. امیدواریم همانطورکه کرمان برای کشور الگو شد، خراسان رضوی هم الگو شود.

امید تصریح کرد: همانطور که استاندارمحترم گفتند در روستاهای ما اتفاقات خوبی افتاده است اما باید دقت شود که اگر توسعه‌ای اتفاق می‌افتد از جنس توسعه متوازن باشد و همه بخش‌ها از جمله اشتغال را در بر بگیرد.

وی در ارتباط با آمار میزان تملک اراضی توسط روستاییان خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد روستاییان کشور دارای اراضی زیر یک و نیم هکتار هستند که کار بر روی این زمین حداکثر همان خانواده را جواب خواهد داد ولی اگر در این حوزه بهره وری انجام شود می‌توان قدم‌های خوبی در حوزه اشتغال زایی برداریم.

برچسب ها:

مهاجرت ،روستا 
نام
نظر شما