شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
توقف فعالیت های بی اثر در بافت های فرسوده کشور

۱۲:۳۹ | ۱۳۹۷/۱۲/۱۶

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توقف فعالیت های بی اثر در بافت های فرسوده کشور

عصر بازآفرینی: وزیر راه و شهرسازی از توقف فعالیت‌هایی که هیچ گونه اثری بر افزایش کیفیت زندگی مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ندارد خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۶۲۰ واحد مسکونی در مشهد اظهارکرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای ساماندهی مسکن تصویب شده است که کمک بزرگی به تعادل بخشی بازار مسکن می‌کند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده برای تأمین مسکن در کشور اقداماتی از جمله تکمیل مسکن مهر و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور پیگیری می‌شود.

اسلامی گفت: در سیاست‌های ساخت مسکن در کشور طبقه متوسط و ضعیف را مدنظر قرار داده ایم زیرا معتقدیم باید متناسب با قدرت استطاعت این قشر تأمین مسکن به سرعت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مشوق‌هایی برای تسهیل، تسریع و کاهش قیمت تمام شده مسکن برای کمک به افرادی است که قصد احداث مسکن دارند نیز دنبال می‌شود که امیدواریم این اقدام منجر به افزایش قدرت خرید مسکن شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور با عرضه زمین، اعطای مجوزهای مورد، ارائه تسهیلات مالی دنبال شده و احداث این واحدها را از بودجه دولتی بی‌نیاز خواهد کرد.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: توقف فعالیت‌هایی که هیچ گونه اثری بر افزایش کیفیت زندگی مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ندارد رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری بوده و در واقع ساماندهی این عرصه‌ها دنبال خواهد شد.

وی در ادامه به ایجاد شهرهای جدید در کشور اشاره کرد و گفت: اصراری وجود ندارد که شهرهای جدید در دوردست احداث شوند بلکه می‌توان این شهرها را در حومه شهرهای موجود احداث و به تأمین زیرساخت‌ها این شهرها توجه ویژه شود.

برچسب ها:

بافت فرسوده 
نام
نظر شما