جمعه 21 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
موافقت دولت با انتشار اوراق مشارکت جهت بازآفرینی شهری

۱۲:۲۰ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

موافقت دولت با انتشار اوراق مشارکت جهت بازآفرینی شهری

عصر بازآفرینی: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با انتشار اوراق مشارکت جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهر ها موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، سید هادی بهادری  اظهار داشت: نزدیک به 260 هزار میلیارد ریال انتشار اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال 1398 در نظر گرفته شده و بخشی از این اعتبارات متعلق به شهرداری ها است.


وی با اشاره به نامه تعدادی از شهرداران کلانشهرها به رئیس جمهوری و درخواست استفاده از انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح بازآفرینی، بیان کرد: دولت با این درخواست موافقت کرده و احتمال می رود این مصوبه در تبصره پنج لایحه بودجه سال 1398 گنجانده شود تا شهرداری ها بتوانند از طریق فروش اوراق مالی اسلامی به روند اجرای طرح بازآفرینی شهری سرعت ببخشند.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان برنامه و بودجه، با اختصاص اعتبار 60 هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری موافقت کرده است هر چند اجرای کامل این طرح کلان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.


بهادری با بیان اینکه برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، برخی بخش ها نیازمند اعتبار مستقیم دولتی است، اظهار داشت: در تلاش برای تقویت این ردیف اعتباری هستیم اما با توجه به میزان اعتبارات عمرانی کشور شرایط برای افزایش اعتباران این حوزه فرراهم نیست.


وی اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهر را ضروری دانست و گفت: وضعیت بافت فرسوده و غیر ایمن در برخی از شهرها نگران کننده است.


لایحه بودجه سال 1398 کل کشور چهارم دی ماه توسط رییس جمهوری برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس شواری اسلامی تقدیم شد که رقم کلی بودجه عمرانی کشور 620 هزار میلیارد ریال است.

نام
نظر شما