پنجشنبه 9 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!

۱۲:۰۰ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۸

/گزارش خبری/

تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!

با برگزاری بی رویه دوره های درآمدزا در دانشگاه تهران، این دانشگاه مادر به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای تبدیل شده است.

به گزارش عصر بازآفرینی، اقتصاد سالم نوشت: بر اساس اعلام جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران، این دانشگاه به عنوان نماد علمی کشور از همان ابتدا خواستگاه دانشمندان و اندیشمندان بسیاری بوده است که نام و نشان دانشگاه تهران را تبدیل به قدرت قلبی ملتی کرده که اتکای به آن غرور آفرین و سرمایه و آبروی ملی ایرانیان در جهان است.

افتخاری که به هیچ عنوان به سادگی به دست نیامده و مرهون زحمات و تلاش های جامعه علمی می باشد که خود را وقف علم و توسعه علمی کشور در تمام ابعاد کرده است.

 

تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!


اما متاسفانه تنی چند از افرادی با گزینش های نامعلوم وارد فضای دانشگاهی کشور شده و اقدام به برگزاری بی رویه دوره های درآمدزا (MBA و DBA) برای خود می کنند که نه تنها در راستای اهداف دانشگاه نیست بلکه دانشگاه تهران را ابزاری برای دستیابی به مقاصد مالی خویش کرده اند و پشت برند دانشگاه تهران، این دانشگاه مادر را تبدیل به یک آموزشگاه و یا موسسه فنی حرفه ای کرده اند که با اهداف و فلسفه دانشگاه هیچ سنخیتی ندارد. و هر دم آسیب های جدی از سوی این کاسبان بر پیکره دانشگاه وارد می شود.

به گفته برخی اعضای هیات علمی دانشگاه تهران، این دانشگاه در قالب مرکز آموزش های آزاد دانشکده مدیریت به حراج گذاشته شده است و متاسفانه برخی از اعضای کادر فعلی امانتداران خوبی برای این دانشگاه نیستند و فقط به فکر درآمدهای شخصی برای خود و همدستان خود هستند.

براساس این گزارش، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بدون هماهنگی با مراجع بالادستی، آموزش خود را با توسل به عناوین گول زننده تحت عنوان مجری به یک موسسه خصوصی واگذار کرده است.

این گزارش می افزاید: واگذاری آموزش در هیچ یک از قوانین آموزشی کشور جایی ندارد و اگر مجموعه ای توان برگزاری دوره ای را ندارد نمی تواند آموزش را با برند دانشگاه به غیر واگذار کرد.

چنانچه غیر، برگزار می کند قانون حکم می کند باید همان مجموعه غیر، گواهینامه صادر کند. در غیر این صورت حکم مدرک فروشی برای کاسبان و دلالان خواهد داشت!

 

تبدیل دانشگاه تهران به یک آموزشگاه یا موسسه فنی حرفه ای!

نام
نظر شما