ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بهره برداری از ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان

۱۴:۴۷ | ۱۳۹۷/۱۰/۳۰

بهره برداری از ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان

عصر بازآفرینی: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه ۲۳ هزار واحد مسکن مهر تا کنون در این استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر هنوز در انتظار بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از مهر،  ضمن بیان اینکه در چهار شهرستان بالای ۲۵ هزار نفر استان سمنان نظیر سمنان، دامغان، گرمسار و شاهرود جمعاً ۲۷ هزار و ۶۵۱ واحد مسکن مهر ساخته شد، ابراز داشت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۳۲ واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده و سه هزار و ۵۲۵ واحد دیگر در انتظار بهره برداری است.

وی بابیان اینکه از بین سه هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی به بهره برداری نرسیده در استان سمنان دو هزار و ۵۲۳ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است، اضافه کرد: برای یک هزار و دو واحد مسکن مهر در سطح استان متقاضی وجود دارد که البته هنوز نتوانستیم به آن‌ها تحویل دهیم از سوی دیگر باید گفت فقط ۸۹۰ واحد از این بین، در واقع پروژه‌های سه‌جانبه بوده که مسکن و شهرسازی متولی آن است.

۴۰۰ واحد مسکن مهر درگیر مراجع قضایی

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه در سفر اخیر معاون وزیر، پروژه‌های مسکن مهر استان مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: ۴۰۰ واحد مسکن مهر استان در مراجع قضایی مطرح است که تا زمانی این پروژه را از پیمانکار خلع ید نکنیم نمی‌توانیم برای آن برنامه مشخصی در نظر داشته باشیم.

دهقان از ادامه کار برای حدود ۳۰۰ واحد مسکن مهر خبر داد و با ابراز اینکه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آن‌ها را تکمیل کنیم، گفت: همچنین از محل یارانه‌های مسکن مهر دو میلیارد تومان برای تکمیل آسانسورهای این پروژه اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه در آسانسورهای مسکن مهر برای خرید کابین، موتور، تابلو فرمان و راه‌اندازی آن‌ها به مناقصه گذاشته شد، اضافه کرد: در سفر مهرآبادی معاون وزیر مسکن و شهرسازی به استان سمنان یک میلیارد دیگر برای تکمیل آسانسورهای شاهرود در نظر گرفته شد تا وضعیت این پروژه‌ سروسامان یابد.

تعیین تکلیف احداث مدارس و کلانتری در مسکن مهر

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه در سفر معاون وزیر یک میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب شهری مسکن مهر در نظر گرفته شد، بیان کرد: این طرح ۳۰ میلیارد ریال هزینه داشت که مقرر شد یک‌سوم از سوی شرکت آب و فاضلاب، یک‌سوم از منابع استانی و یک‌سوم باقی‌مانده را معاون وزیر تأمین کند که فعلاً ۵۰۰ میلیون تومان برای فاضلاب شهری مسکن مهر شاهرود به تصویب رسید.

دهقان در ادامه تصریح کرد: در خصوص کلانتری‌های مستقر در مناطق مسکن مهر استان سمنان نیز قرار شد در صورت اعلام نیاز، نیروی انتظامی برای احداث دو باب کلانتری مبلغ یک‌سوم هزینه از سوی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای ساخت آن پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مدارس مسکن مهر نیز اگر آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی مدارس دو سوم مبلغ را تقبل کنند یک‌سوم این هزینه را وزارت راه و شهرسازی از محل اعتبارات زمین و مسکن برای این امر پرداخت خواهد کرد.

رفع مشکل انشعابات مسکن مهر

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه مشکل انشعابات مسکن مهر شاهرود با مساعدت استاندار در جلسه شورای مسکن رفع شد، ابراز داشت: برای آنکه هزینه‌ای متقبل متقاضیان نشود نصب انشعابات بدون دریافت ما به تفاوت صورت می‌گیرد و همچنین انشعابات واحدها وصل شود تا بتوانیم برخی از واحدهای مسکن مهر شاهرود را به متقاضیان تحویل دهیم.

دهقان در خصوص سؤالی مبنی بر تعیین تکلیف پیمانکاران مسکن مهر شاهرود نیز تصریح کرد: در خصوص پروژه ۳۵۲ واحدی شاهرود حکم قضایی شرکت ساختمانی خصوصی گرفته شد و آن‌ها الزام به انجام تعهدات و پرداخت خسارت هستند که به تائید دادگاه نیز رسیده است و امیدواریم شرکت مربوطه با توجه به رأی دادگاه کار را به اتمام برساند.

وی بابیان اینکه ۵۶۰ واحد مسکن مهر در مرحله کارشناسی است، اضافه کرد: در خصوص پروژه ۲۴۰ واحدی یک شرکت دیگر بخش خصوصی حکم اولیه آن‌ها که همان الزام به تعهدات و پرداخت خسارت آمده است اما هنوز به قطعیت نرسیده درصورتی‌که تائید شود پیگیر امر برای اجرای حکم خواهیم داشت.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان همچنین بابیان اینکه در پروژه‌هایی نظیر آن ۳۰۰ واحد که مشکل حقوقی ندارند قطعاً تا پایان امسال تکمیل می‌شود، ابراز داشت: از آنجا که پروژه تا تعیین تکلیف حقوقی نشود مسکن و شهرسازی حق ورود به کارگاه را ندارد لذا نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای متقاضیان مسکن مهر اعلام کنیم و صرفاً بعد از تائید حکم دادگاه می‌توان زمان مشخص برای آن تعیین کرد.

برچسب ها:

مسکن ،شهرسازی ،سمنان ،مسکن مهر 
نام
نظر شما