دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بهره برداری از۳۰۰ واحد مسکن مهر در سال ۹۸

۱۴:۰۹ | ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

بهره برداری از۳۰۰ واحد مسکن مهر در سال ۹۸

عصر بازآفرینی: صبوری گفت:۴۳ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در قم در ۵۷۵ هکتار احداث شد و تنها۳۰۰ واحد مسکن مهر این شهر باقی مانده است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به وضعیت بازآفرینی شهری در قم گفت: چهار هزار هکتار از شهر قم نیازمند بازآفرینی شهری است که نیمی از این مساحت جزو بافت فرسوده این شهر محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: دولت وام با نرخ سود ۶ درصد را برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته و بازآفرینی شهری نیازمند اعتبارات دولتی، مشارکت مردمی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.

صبوری با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر شهر قم بیان کرد: برای اجرای این پروژه همه دستگاه‌ها پای کار بودند و ۴۳ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در قم در ۵۷۵ هکتار احداث شد و تنها ۳۰۰ واحد مسکن مهر این شهر باقی مانده است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشتر به دنبال توسعه فیزیکی شهر قم بودیم و مناطقی همچون پردیسان به این شهر اضافه شد، اما از نواحی داخلی شهر قم غفلت شد، این نواحی زیرساخت‌ها را دارند، در حالی که منطقه پردیسان زیرساخت‌های لازم را در ابتدا نداشت.

وی یادآورشد: اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در پردیسان برای پشتیبانی از نوسازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم پیش بینی شده است، به دنبال احداث واحد‌های مسکونی در این اراضی با مشارکت سرمایه گذاران و تهاتر این واحد‌ها با منازل موجود در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر هستیم.

برچسب ها:

مسکن 
نام
نظر شما