پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
 افتتاح 51 پروژه زیربنایی و روبنایی شرکت بازآفرینی شهری ایران

۱۸:۰۹ | ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

از 12 هزار واحد مسکونی نوسازی شده بهره‌برداری شد؛

افتتاح 51 پروژه زیربنایی و روبنایی شرکت بازآفرینی شهری ایران

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر صبح امروز 51 پروژه زیربنایی و روبنایی شرکت بازآفرینی شهری ایران به ارزش بیش از 50 میلیارد تومان و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش عصربازآفرینی، ایران محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسم افتتاح پروژه‌های بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و به شکل وبینار برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن بیش از 12 هزار واحد مسکونی نوسازی شده بافت‌های فرسوده در قالب 2 هزار و 700 پروژه با استفاده از تسهیلات حمایتی دولت هستیم،350 میلیارد تومان این پروژه‌ها از منابع اعتباری تبصره 18 سال97 با نرخ سود صفر درصد و 650 میلیارد تومان دیگر از منابع بانک مسکن تامین شده است، در مجموع برای این پروژه‌ها هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او با اشاره به این که امروز در حوزه تامین خدمات زیر بنایی و روبنایی در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری نیز 51 پروژه با اعتباری بالغ بر53.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش خدمات زیربنایی (ساماندهی معابر، تامین فضای سبز، بوستان‌ها و پارک‌های محلات، همچنین روشنایی معابر، بهسازی شبکه تامین آب) ۳۴ پروژه به ارزش ۳4 میلیارد تومان است که در ۱۲ استان به بهره‌برداری رسید، در بخش خدمات روبنایی (شامل مدرسه، درمانگاه، فضاهای ورزشی و سرای محلات، کلانتری و...) در مجموع 17 پروژه در 8 استان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان افتتاح شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اظهار امیدواری از این که در دهه فجر سال آینده با تامین اعتبار پروژه‌ها شاهد 10 برابر شدن تعداد آنها باشیم، گفت: خانه محله دهپیاله شیراز با 850 متر مربع و سالن ورزشی تل سبز مرودشت شیراز با 982 متر مربع و نیز ساختمان مرکز بهداشت، دو زمین ورزشی چمن مصنوعی و مدرسه یادگار امام (ره) در ایرانشهر، ساختمان کمپ فنی و حرفه‌ای و ساختمان مرکز بهداشت در چابهار از جمله پروژه‌های افتتاح شده در حوزه بازآفرینی شهری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست از کلنگ‌زنی پروژه 50 واحدی در بافت فرسوده شهر شیراز در زمینی بالغ بر 2 هزار متر مربع و از تجمیع 9 پلاک فرسوده با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

همچنین در این مراسم 3 هزار و 540 واحد مسکن مشارکتی، خودمالک و اقدام ملی، ۶ هزار و 610 واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و ۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در حوزه بازآفرینی در سراسر کشور توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

گفتنی است امروز به شکل نمادین پروژه ۹ هزار واحدی کوی زیتون زنجان از کل پروژه ۱۴ هزار واحدی استاندر قالب نهضت ملی مسکن با حضور استاندار و مقامات استانی زنجان کلنگ زنی شد.

نام
نظر شما