شنبه 1 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
 افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پایتخت

۱۸:۵۶ | ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد؛

افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تصریح کرد: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شهر تهران به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش عصربازآفرینی، یکی از مشوق‌های اثرگذار در روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، ارائه تسهیلات مناسب و کافی برای ساخت‌وساز است. در ماه‌های اخیر و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی ساخت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران)، سقف تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته است، گفت: به‌دنبال انعقاد قرارداد عاملیت بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن و با توجه به رویکرد افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه برای این محدوده‌ها، سقف تسهیلات ساخت در این محدوده‌ها برای شهر تهران به ۴۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحدی که ساخته می‌شود (۳۰۰ میلیون تومان با بهره ۹.۵ درصد و ۱۵۰ میلیون تومان با بهره ۱۸ درصد) افزایش یافت.

کاوه حاجی‌علی‌اکبری افزود: دوره زمانی پیش‌بینی‌شده برای این تسهیلات (دوره ساخت) حداکثر ۳۶ ماه است و پس از این دوره، ۳۰۰ میلیون تومان از تسهیلات باید با بانک تسویه شود، اما ۱۵۰ میلیون تومان از قابلیت تبدیل به فروش اقساطی برخوردار است. همچنین این تسهیلات به‌صورت مرحله‌ای، در ۴ مرحله و متناسب با پیشرفت ساخت طبق جدول زیر پرداخت می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده و انجام فرایند ثبت‌نام به سامانه تسهیلات ویژه بافت فرسوده به سایت facility.udrc.ir/login.php مراجعه کنند.

نام
نظر شما