دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
۲۲۰۰ هکتار محدوده‌ ناکارآمد شهری در کرمانشاه وجود دارد

۱۱:۲۸ | ۱۳۹۷/۱۰/۰۱

۲۲۰۰ هکتار محدوده‌ ناکارآمد شهری در کرمانشاه وجود دارد

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از مساحت ۲۲۰۰ هکتاری محدوده‌های ناکارآمد شهری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از مهر، مسعود شریفی اظهار داشت: از مجموع ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه ۱۰ شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه، جوانرود، هرسین، کنگاور، سنقر، سرپل ذهاب، روانسر و پاوه مصوبه بافت فرسوده تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و دالاهو محدوده مصوب بافت فرسوده تعریف نشده است، افزود: در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه، جوانرود، هرسین، کنگاور و سنقر هم تعیین محدوده مصوب بافت فرسوده انجام شده و هم طرح تهیه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: مساحت محدوده‌های ناکارآمد شهری در شهرستان ها به ۲۲۳۲ هکتار می رسد که ۱۳۷۴ هکتار در شهرستان کرمانشاه است که از این میزان۱۲۲۸ هکتار محدوده مصوب بافت فرسوده دارد که ۱۵۰ هکتار به تازگی در بحث الحاق روستاهایی نظیر کرناچی، دره دراز ، نوکان و صادقیه به شهر انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه از این تسهیلات نوسازی و ودیعه اسکان موقت نیز شهرداری بر اساس تعداد واحدهای مسکونی پروانه نوسازی صادر و متقاضیان برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک‌ها معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این تسهیلات در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ ۱۸ درصد پرداخت می شود.
وی افزود: اگر مصوبه ۸ آبان سال ۹۳ که بر اساس آن قرار بوده به این تسهیلات ۱۰ درصد یارانه تعلق گیرد محقق شود سود پرداخت این تسهیلات به ۸ درصد کاهش خواهد یافت و ما منتظر دریافت بخشنامه مذکور هستیم.
شریفی بیان کرد: در زمینه ودیعه اسکان موقت نیز این تسهیلات در کلانشهرها۲۰ میلیون و در سایر شهرستان‌ها ۱۵ میلیون تومان با ۴ درصد سود و دو سال تنفس برای ساکنان بافت فرسوده تعریف شده که افرادی که متقاضی نوسازی بافت فرسوده خود هستند برای اخذ وام به بانک توسعه تعاون معرفی شوند.
وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ مساحت‌های بافت فرسوده بر اساس مصوبه جدید تغییر و هنوز اطلاعات جدیدی از جمعیت ساکن در این محلات به دست ما نرسیده است.
به گفته شریفی، پروژه‌های بازآفرینی نیز در سطح استان تهیه و در حال اجرا است که در شهرستان کرمانشاه سه پروژه شامل تکمیل مدرسه ۶ کلاسه حضرت مریم در شاطرآباد، بهسازی آسفالت معابر بهسازی محله مهرآباد(کولی آباد )، احداث کلانتری ۱۹ شاطرآباد و احداث پل عابر پیاده در بزرگراه کمربندی غربی در دستور کار است همچنین در سطح شهرستان ها نیز پروژه هایی حداث در ثلاث باباجانی، سنقر و جوانرود بهره‌برداری خواهد شد.

برچسب ها:

بافت فرسوده 
نام
نظر شما