ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
3197 کیلومتر خط آهن در کشور در دست ساخت است

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۷/۱۰/۰۴

3197 کیلومتر خط آهن در کشور در دست ساخت است

عصر بازآفرینی: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل، میزان خطوط آهن در دست اجرای کشور را سه هزار و 197 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 48 درصد اعلام کرد و گفت: احداث پنج هزار کیلومتر خط آهن نیز در دست مطالعه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی دوشنبه شب در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه در دست احداث خط آهن قزوین - رشت، یادآور شد: برای اتصال شبکه ریلی غرب به شرق کشور و اتصال آن به شبکه راه آهن افغانستان، احداث 970 کیلومتر خط آهن را در دستور کار خود قرار داده ایم و امیدواریم تا پایان سال نیز شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای انجام طرح یاد شده طی هفته های گذشته بهره برداری 440 کیلومتر از این مسیر در آذربایجان غربی انجام شد و در ادامه این مسیر، با اتصال شبکه ریلی کشور از خواف به هرات شبکه خط آهن کشور به افغانستان متصل خواهد شد.

به گفته وی، برای انجام این پروژه 60 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز بوده و 10 هزار میلیارد ریال نیز بدهی پیمانکاران این پروژه است.

**یک هزار و 167 کیلومتر آزادراه در دست احداث است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور میزان آزادراه های موجود کشور را 2 هزار و 400 کیلومتر اعلام کرد و گفت: یک هزار و 167 کیلومتر آزادراه هم اکنون در دست احداث است که سه هزار و 200 کیلومتر آن با پیشرفت 40 تا 50 درصدی روبرو است.
خادمی با اشاره به پروژه آزادراهی کنارگذر استان های تهران و البرز به قزوین، تاکید کرد: این طرح با نام آزادراه چرمشهر به آبیک 158 کیلومتر طول و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اوایل سال 99 نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
این مسئول، طول بزرگراه های کشور را 16 هزار و 800 و راه های اصلی را نیز 25 هزار کیلومتر اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر هفت هزار و 800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی از جمله در 11 محور شمالی کشور شامل بزرگراه های قزوین - کلاچای، قزوین - تنکابن، هراز، فیروز کوه و جاده شمال در دست احداث قرار گرفته که با توجه به عبور راه های یاد شده از رشته کوه های البرز، عملیات احداث آن بسیار پیچیده و سخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای یک هزار و 600 پروژه عمرانی حوزه راه در کشور که در دست ساخت هستند، گفت: فعالیت در حوزه های ریلی، آزادراه و بزرگراه از جمله وظایف شرکت ساخت و توسعه زیربنایی و حمل و نقل است و هر قدر اجرای طرح ها در قطعات بزرگ تر دیده شوند به طور قطع پیمانکاران توانمندتر و ناظران کارآمدتری برای آنها در نظر گرفته می شوند.
وزیر راه و شهرسازی به اتفاق جمعی از معاونان خود عصر دوشنبه جهت بازدید از مسیرهای مختلف خط آهن قزوین - رشت و در ادامه نیز بندرانزلی و آستارا، وارد ایستگاه راه آهن قزوین شد و سپس به گیلان سفر کرد.

برچسب ها:

خط آهن ،راه و شهرسازی 
نام
نظر شما