پنجشنبه 9 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
زیباسازی سیمای شهری ورودی غربی پایتخت

۱۲:۱۳ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

زیباسازی سیمای شهری ورودی غربی پایتخت

عصر بازآفرینی: شهردار منطقه 9 در راستای مناسب سازی منظر شهری و نقش رنگ در آن همسو با رویکرد مدیریت ارشد شهری در ایجاد فضای بصری مناسب شهری؛ از نقاشی بر روی دیوارها و راسته های فضای بیرونی و المان های شهری در ورودی غربی پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، سید علی مفاخریان با تاکید بر رویکرد شهردار تهران مبنی بر تاثیر رنگ در مناظر شهری گفت: در این راستا و به منظور افزایش آراستگی شهر، رنگ آمیزی بر روی دیوارها و کافوهای برقی و مخابراتی انجام شده است که علاوه بر فضای بصری مناسب، سبب ترغیب به حضور با طمانینه در فضای شهری و افزایش جاذبه جهت گردشگران می شود.

شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه این فرآیند کیفیت سطح سیمای عمومی شهر را افزایش می‌دهد، اذعان کرد: مطابق با دستور العمل‌ها و رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر مناسب سازی منظر شهری و حذف نازیبایی در پایتخت، رنگ آمیزی طرح های گرافیکی بر روی دیوار ها و کافو های برق و مخابرات انجام شده است.

وی با اشاره به ادامه دار بودن اجرای این طرح بیان کرد: با شناسایی فضاهای مناسب در منطقه به عنوان ورودی غربی پایتخت با تردد 5میلیون نفر جمعیت شناور در شبانه روز، در تلاشیم تا با فراخوان عمومی از خلاقیت هنرمندان و افراد نوآور جهت زیباسازی منطقه استفاده کنیم.

مفاخریان به دیگر اقدامات منطقه در راستای ایجاد فضای بانشاط و شاداب در ورودی شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: رنگ آمیزی کافوهای برق و مخابراتی در محور آزادی به عنوان یکی از شریان های اصلی پایتخت با طراحی های جذاب سبب شده است تا علاوه بر اینکه موجبات زیبایی شهر و تهران رنگی می شود، حس تعلقی برای حفظ این زیبایی ها در میان شهروندان به وجود آورد.

شهردار منطقه9 در پایان تاکید کرد: ادامه فرآیند زیباسازی در منطقه، مستلزم مشارکت شهروندان در حفظ و ماندگاری این فضای محیطی است که در نهایت موجب سرزندگی در فضای شهری و تحقق آرمان "تهران، شهری برای همه" می‌شود.

نام
نظر شما