ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
۵۳هزار واحد مسکن مددجویی در کشور در حال ساخت است

۱۶:۴۰ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

۵۳هزار واحد مسکن مددجویی در کشور در حال ساخت است

عصر بازآفرینی: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون ۱۰۰هزار واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان داده شده که ۵۳هزار مسکن دیگر درحال ساخت و تحویل است .

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، منطقه کردستان، وحید قبادی‌دانا صبح امروز(۱۵بهمن ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌ میلیون و 450 هزار معلول در سطح کشور وجود دارد که به 800 هزار نفر آنان مستمری پرداخت می‌شود .

وی افزود: حدود 92 درصد از تصدی‌گری‌های بهزیستی به مراکز نگهداری واگذار شده است .

رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه تصریح کرد: اعتیاد، طلاق، بیکاری، حاشیه‌نشینی و آسیب های اجتماعی پنج آسیبی است که در کشور وجود دارد که آسیب های طلاق و حاشیه‌نشینی از مشکلات خاص در کردستان است .

وی عنوان کرد: 54 درصد از مردم درک وجود آسیب اجتماعی دارند که درصد واقعی آسیب های اجتماعی از 23 درصد کمتر است .

قبادی‌دانا از راه‌اندازی سامانه سراج در مجموعه سازمان بهزیستی خبر و ادامه داد: در سامانه سراج علت یابی آسیب های اجتماعی با تکیه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: رسالت سازمان بهزیستی پیشگیری قبل از وقوع آسیب اجتماعی از طریق توانمندسازی افراد است .

رئیس سازمان بهزیستی گفت:  دو سوم معلولیت ها بر اثر صوانح رانندگی است و در کردستان پرت شدن از بالای درختان مثمر نیز درصد زیادی دارد .

وی اظهار کرد: غربالگری ژنتیک هم اگر به بصورت اجباری انجام شود قطعا در کاهش آمار معلولین نقش بسزایی پیدا خواهد کرد ضمن اینکه انجام این آزمایشات برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است .

قبادی دانا افزود: خیرین کردستان، دو درصد از خیرین کشور را تشکیل می دهند که با شفاف‌سازی و تبلیغات بیشتر می‌توان به افزایش این آمار کمک کرد .

وی تصریح کرد: تا سال 85 حدود 600 واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده بود که تاکنون در مجموع 100 هزار واحد ساخته شده است .

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 53 هزار واحد مسکونی مددجویی در حال ساخت است عنوان کرد: 113 هزار خانوار در نوبت دریافت مسکن مددجویی هستند .

  وی ادامه داد: کتاب 40 سالگی انقلاب در حوزه بهزیستی روز گذشته رونمایی شد که در آن به برخی اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی اشاره شده است .

قبادی در پایان یادآورشد: در اوایل انقلاب تنها ۱۹مرکز حمایت از معلولان درکشور وجود داشت که اکنون به ۹۵۰مرکز رسیده است

برچسب ها:

مسکن 
نام
نظر شما