شنبه 8 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
 ساخت ۴ میلیون مسکن را در ۲ پارت تعریف کردیم

۱۳:۲۷ | ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

وزیر راه و شهرسازی در جهرم:

ساخت ۴ میلیون مسکن را در ۲ پارت تعریف کردیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون مسکن ۲ بخش (پارت) تعریف کردیم، گفت: نیاز کشور سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی است و در عین حال باید مدنظر داشت که مسکن پیشرانه اقتصاد است.

به گزارش عصربازآفرینی، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و درمانی 313 تختخوابی شهرستان جهرم با اشاره به تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا به ویژه در زمینه دارویی و پزشکی اظهار داشت: این تحریم‌ها و فشارها را در بخش‌های حساس و مهم افزایش دادند تا آن فلج‌کنندگی که منظورشان بود، اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه این فشارها و تحریم‌ها به اذعان خود مسئولان آمریکایی بر ایران اثری نداشت، گفت: این اتفاقی بود که در کشور افتاده و با وجود همه فشارهای کنونی کشور در حال ساخت و اجرای طرح‌های بزرگ است که امیدوارم این اتفاقات بزرگ برای مردم نیز تاثیرگذار باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر جهرم فرودگاه بین‌المللی این شهرستان افتتاح شد که در رونق شهر و زندگی مردم موثر باشد، افزود: این فرودگاه برای کشاورزی و صادرات به کشورهای مختلف می‌تواند موثر باشد.

قاسمی با اشاره به دیگر طرح‌ها در استان فارس بیان کرد: طرح‌های ریلی، آزادراهی و توسعه فرودگاه‌های استان مورد نظر است که با این طرح‌ها تغییری در مسیر حرکت استان فارس به سمت پیشرفت ایجاد می‌شود و در این راه نیازمندان کمک نمایندگان مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی دو رسالت سنگین بر عهده دارد، عنوان کرد: نخستین رسالت در موضوع حمل و نقل است که هم بخش ریلی عقب ماندگی داریم و هم آزادراهی و بزرگراهی؛ در سال 16-17 هزار نفر در کشور تلفات جاده‌ای داریم و باید برای کاهش این تلفات در حوزه راهسازی تحول جدی ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عقب ماندگی در حمل و نقل داریم، تصریح کرد: باید در این حوزه تحول ایجاد کنیم تا شاهد کارها و نگاه‌های جدید در کشور باشیم.

قاسمی با بیان اینکه رسالت دوم وزارت راه و شهرسازی مسکن است، گفت: مسکن یک موضوع بسیار مهمی است و برخی ممکن است فکر کنند که ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال ممکن یا نیاز نباشد در صورتی که نیاز کشور بیش از احداث 4 میلیون مسکن در 4 سال است.

وی با بیان اینکه اکنون 8-9 میلیون نفر مجرد داریم که اینها نیاز جدی به مسکن برای ازدواج و تشکیل خانواده دارند، افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت 4 میلیون مسکن 2 پارت تعریف کردیم، گفت: 2 پارت 2 میلیونی تعریف کردیم که امیدواریم به زودی در سال آینده به این سقف در گام اول برسیم.

قاسمی با بیان اینکه مسکن پیشران اقتصاد است و هزاران صنعت و کارخانه را در کنار خود به فعالیت وا می‌دارد، افزود: در این حوزه استان فارس عقب ماندگی دارد و امید است که با کمک مسئولان استان فارس توسعه در این زمینه رخ دهد.

نام
نظر شما