جمعه 10 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
رکورد کارآفرینی صنعتی کشور در سال 1401 شکسته شد

۱۱:۲۱ | ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

رکورد کارآفرینی صنعتی کشور در سال 1401 شکسته شد

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: با تلاش فعالان صنعتی، در سال گذشته رکورد کارآفرینی صنعتی کشور شکسته شد که مرهون تلاش و همت مدیران واحدهای تولیدی و اشتغال آفرین است.

به گزارش عصر بازآفرینی، محمد مهدی برادران، با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و وزارت کار، رکورد اشتغال صنعتی کشور با هشت میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر، توسط جامعه کارآفرین کشور شکسته شد و این افتخار بزرگی برای کشور است که به واسطه عملکرد فعالان صنعت، معدن و کشاورزی رقم خورد.


وی که در نخستین اجلاس ابر کارآفرینان ایران سخن می گفت، با قدردانی از تلاش و مجاهدت کارآفرینان و صاحبان صنایع بویژه در بخش خصوصی تصریح کرد: خداوند به شما توفیق داده و صفت رزاقیت خود را در کشور، بواسطه کارآفرینان و صنعتگران به منصه ظهور رسانده که مایه خرسندی و شکرگذاری از درگاه احدیت است.


معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد: در سال گذشته برای اولین بار، رشد صادرات در حوزه غیر نفتی به ۵۳ میلیارد دلار رسید که نسبت به آمار دو سال قبل، از عدد ۳۷.۵ میلیارد دلار به ۵۳ میلیارد دلار رسید که رشد بسیار خوبی است و تلاش خواهیم کرد به افق ۷۵ میلیارد دلار برسانیم.


وی به موفقیت‌ها و پیشرفت های حوزه صنعت اشاره و اضافه کرد: در گذشته به دنبال استفاده از تجربیات و علوم دانشگاهیان برای پیوند دانشگاه و صنعت و بهره مندی صنایع از دانشگاهیان بودیم، در حالیکه هم اکنون، باید دانشگاهیان را برای رسیدن به صنعت تشویق کنیم. این موضوع، نشانگر رشد شتاب گونه صنایع و پیشرفت روز افزون علمی آنان است.


معاون صنایع عمومی وزارت صمت خطاب به کارآفرینان گفت: دولت در کنار شما بوده و هست و موانع را در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت رصد کرده و مشکلات را احصاء نموده است و تلاش می‌کند در حوزه صنایع ملی و استان‌ها پیگیر رفع موانع تولید و اشتغال بوده و از کمک‌ مجموعه هایی مانند خانه صنعتکاران ایران در این مسیر، بهره ببرد.

علیرضا بنی هاشمی

در ادامه این مراسم، سید علیرضا بنی‌هاشمی رییس خانه صنعتکاران ایران، متذکر شد: خانه صنعتکاران ایران با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت، همواره در کنار کارآفرینان و فعالان اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی کشور بوده است به طوریکه این مجموعه توانسته است در دو سال گذشته، با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان، بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی را در کشور تثبیت کند.


وی ادامه داد: خانه صنعتکاران ایران با مطالبه گری و پیگیری های صحیح و مهندسی شده و ایجاد شبکه های خارجی و پلتفرم های مالی برای کمک به صنعتکاران و دور زدن تحریم‌ها، توانسته است به رسالت خود در حمایت از کارآفرینان و صنایع کشور عمل کرده و همواره بعنوان حامی صادق، در کنار صنعتگران و کارآفرینان بماند.


رییس خانه صنعتکاران ایران با انتقاد از عملکرد اقتصادی برخی از مدیران اجرایی کشور گفت: نا امید نیستیم، زیرا مشاهدات ما در بازدیدهایی که از طریق خانه صنعتکاران ایران از صنایع کشور داریم، قدرت فکر و همت صنعتکاران را به وضوح مشاهده می کنیم که این موضوع، مایه امید ما است.


بنی‌هاشمی ادامه داد: به رغم گله‌مندی‌ای که در در بدنه تولید داریم، مطالبه گری و افق برای صنعت ما بسیار روشن است و اگر ساز و کارها اصلاح و در مسیر واقعی خود قرار گیرد، با مطالبه گری صحیح، می توانیم تولیدی رو به جلو داشته باشیم.


رییس خانه صنعتکاران ایران با اعلام آمادگی برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان تاکید کرد: افتخار ما این است که در کنار طلایه‌داران خط مقدم اقتصاد و صنعت کشور ایستاده ایم و بر این باوریم که به نمایندگی از همه کارآفرینان، صنعتگران و فعالان حوزه معدن و کشاورزی، با مطالبه گری مجدانه، از تولیدکنندگان حمایت می نماییم تا تولید، رونق بیشتری بگیرد و بتوانیم سهم بیشتری از بازارهای جهانی در اختیار بگیریم.



سید محمد موسوی

همچنین سید محمد موسوی رییس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران، با اشاره به مشکلات پیش‌روی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان، همه مدیران اجرایی باید چتر حمایتی خود را بر سر صنعتگران و فعالان اقتصادی بگسترانند تا با حمایت از فعالیت‌های آنان، گامی مثبت در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی کشور برداشته شده و موجبات استقلال اقتصادی و صنعتی و حمایت از اشتغال پایدار را فراهم کند.


وی با تاکید بر لزوم ارزش آفرینی به پول ملی و تلاش برای کاهش مداخله دلار و پول‌های خارجی در اقتصاد و تجارت ایران اضافه کرد: فعالان اقتصادی کشور با تلاش برای کاهش مداخله پول‌های خارجی در مبادلات تجاری کشور، زمینه های افزایش ارزش پول ملی را فراهم کنند به طوری که بازرگانان خارجی، برای مبادلات تجاری با ایران، خود را ملزم به استفاده از ریال کنند.


موسوی با بیان اینکه امروز تولید بی رمق است و اگر درمان نشود، بی رمق‌تر خواهد شد، افزود: برخی صنایع کوچک و بزرگ دچار آسیب شده اند و در سایه بروکراسی پیچیده اداری و گاها بی توجهی مدیران اجرایی به حل مشکلات آنان، سرمایه‌گذاران دچار دلسردی شده و با فروش و واگذاری واحدهای صنعتی خود، سرمایه‌های ارزشمندشان را از کشور خارج کردهه و به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر می پردازند، بنابراین چاره جویی برای حل این معضل به صورت جدی باید پیگیری شود و خانه صنعتکاران ایران، به عنوان مجموعه ای مردم نهاد، این موضوع را مجدانه پیگیری می کند.


رییس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران تاکید کرد: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا با شناسایی مدیران متخلف، از اعمال نفوذ یا کارشکنی آنان جلوگیری شده و برای رسیدگی به تخلفات به دستگاه قضایی معرفی شوند.


موسوی اظهار کرد: صنعتگران، فعالان اقتصادی، معدنی و کشاورزی، سرداران خط مقدم و موتور پیشران اقتصاد کشور بوده و کارگران زحمتکش، سربازان این نظام هستند و لازم است با آنان طوری برخورد کنیم که سرمایه های خود را در خدمت اقتصاد و صنعت کشور قرار داده و به خارج از کشور نبرند.


وی در پایان سخنان خود با تمجید از فعالان اقتصادی و صنعتی کشور خاطرنشان کرد: امروز صحنه تولید، اشتغال و کارآفرینی کشور دچار ناپدری و نامادری شده است و اگر نظام را دوست داریم باید اقتصاد را تقویت کنیم و مدیران اجرایی و قانونگذاری نیز باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که فعالیت ها در حوزه اقتصاد به خوبی پیگیری و اجرا شود.


براساس این گزارش افزون بر از ۷۰۰ نفر از کارآفرینان و مدیران واحدهای اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی در نخستین اجلاس ابرکارآفرینان ایران حضور یافتند و با توجه به کمبود فضای میزبانی سالن همایش های صداوسیما، حضور مدیران و کارآفرینان بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی که برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده بودند، امکان پذیر نشد.


در پایان این مراسم، ۳۴ مجموعه کارآفرین کشور به عنوان «ابر کارآفرینان ایران» انتخاب شدند و با اهداء لوح سپاس و تندیس ویژه، مورد تجلیل قرار گرفتند.

نام
نظر شما