ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بازارتاریخی اردبیل مقاوم‌سازی شود

۱۵:۵۲ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۷

بازارتاریخی اردبیل مقاوم‌سازی شود

عصر بازآفرینی: امام جمعه اردبیل گفت: عمده بافت‌های ناکارآمد شهری در حاشیه شهرها قرار داشته و نیازمند تدابیر ویژه در ساماندهی و بهسازی چنین مکان‌هایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر یکشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انجام برنامه‌ریزی‌ صحیح در خصوص سر و سامان دادن به بافت‌های ناکارآمد از جمله مهمترین مطالبات موجود بوده و در این راستا می‌توان از اقدام مناسب شهرداری تبریز در ساماندهی این قبیل مکان‌ها الگو گرفت.

به گفته وی برای صیانت از آثار و بناهای سنتی به مانند بازار تاریخی اردبیل نیازمند انجام برنامه‌ریزی درستی برای بهسازی و مقاوم نمودن سراهای متعدد موجود هستیم.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: شهرهایی که از گردشگران داخلی و خارجی متعددی برخوردار بوده و به عنوان شهرهای گردشگرخیز معرفی می‌شوند باید از بیشترین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند تا مشکلات زیرساختی موجود در این قبیل استان‌ها برطرف شود.

وی به مشکلات موجود در مسکن مهر نیز اشاره کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی در بازسازی بافت‌های فرسوده تقشه تیپ ارائه نماید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: رعایت اصول مربوط به زیبایی شهر باید در طرح‌های مرتبط با شهرسازی اجرایی شود و در کنار آن از توجه به توسعه فضای سبز نیز نباید غفلت کرد.

عاملی به دیگر مشکلات موجود در جامعه که اقشار مختلف مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد اشاره کرد و یادآور شد: ریشه بسیاری از معضلات اقتصادی در حوزه مسائل فرهنگی بوده و باید از تمامی ابزارهای لازم برای فرهنگسازی صحیح در جامعه بهره گرفت.

نام
نظر شما