جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
12طرح نیمه تمام راه روستایی در حاجی آباد وجود دارد

۱۵:۳۷ | ۱۳۹۸/۰۲/۰۳

12طرح نیمه تمام راه روستایی در حاجی آباد وجود دارد

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: 12 طرح نیمه تمام در حوزه راه روستایی به طول 105 کیلومتر در شهرستان حاجی آباد وجود دارد که امسال 44 کیلومتراز این راهها آسفالت می شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، آرش رضایی روز سه شنبه درحاشیه بازدید از طرح های راه روستایی حاجی آباد اظهار داشت: از این تعداد طرح، شش طرح نیمه تمام نیز در بخش احمدی حاجی آباد وجود که تا پایان سال جاری این طرح ها به بهره برداری می رسد.
وی از شهرستان حاجی آباد بعد از شهر بندرعباس به عنوان شهرستان پیشرو در طرح بازآفرینی شهری نام برد.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: با وجود کاهش چشمگیر اعتبارات عمرانی در بودجه سال جاری با رایزنی های زیاد امیدواریم اعتبارات مناسبی را برای بافت ناکارآمد حاجی آباد جذب کنیم.
رضایی یکی از چالش‌ های اصلی در حوزه راه ها را عملیات ساخت و نگهداری راه ‌ها، هزینه بالای اجرای روکش آسفالت و بویژه هزینه نگهداری مستمر آن عنوان کرد.
وی اضافه کرد: عمر مفید و قابل بهره ‌برداری از روکش‌ های آسفالت نیز مساله مهم است که به طور مستقیم بر بودجه و هزینه‌ این بخش تاثیرگذار بوده و باید به آن توجه بیشتری شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به همراه فرماندار حاجی آباد و جمعی از مسوولان این شهرستان از طرح های بخش راه ازجمله تقاطع غیر همسطح گهکم، عملیات اجرایی بزرگراه گهکم به داراب وفسا، پل گنج، راه ارتباطی حاجی آباد به وکیل آباد وازعملیات اجرایی راههای روستایی آبماه و نیز دشت آزادگان و راه ارتباطی زیارت شاه پریان بازدید کرد.
استان هرمزگان 9 هزار و 938 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان 4 هزار و 670 کیلومتر آن آسفالت است و یک هزار و 692 کیلومتر از این راه ها درمحدوده روستاهای بالای 20 خانوار است.
شهرستان حاجی آباد دارای 3 بخش مرکزی، احمدی و فارغان، 2 شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوه‌ شاه و احمدی و حدود 374 آبادی است که 224 آبادی آن دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه‌ اند.
این شهرستان با حدود 66 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما